Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Zabawy ruchowe w domu potrzebna tylko taśma. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs

  2. Za co lubimy lato? Próba odpowiedzi na pytanie i wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?


Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

 

3. Rozmowa na temat utworu – dziecko wymienia cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymienia takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, okulary, leżak, piłka zielona trawa, mlecz, biedronka, róże , lody itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato"- uzasadnianie swojej wypowiedzi.

 

4. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan pt. „Mój rysunek”

 

Najpierw narysuję słońce

razem z promykami.

Tłem dla słońca będzie niebo

z białymi chmurkami.

W dole będzie rosłą trawa,

na trawniku -drzewa.

A na drzewie narysuję

ptaszka , który śpiewa!

Będzie jeszcze klomb z kwiatkami

i piesek wesoły

oraz dzieci, co się spieszą ,

bo biegną do szkoły!

  1. Rodzic prosi teraz dziecko, aby wymieniło wszystko to , o czym wspomniała w wierszu poetka. Rodzic czyta ponownie wiersz i prosi dziecko , aby narysowało to co udało mu się zapamiętać z wiersza. Dziecko rysuje obrazek. Razem z rodzicem sprawdza, czy wszystko umieścił na ilustracji.

  2. A teraz przypomnijcie sobie koło fortuny, zakręćcie kołem i wykonajcie co najmniej 3 ćwiczenia .https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

     

  3. Rozwijamy kreatywność- na kartce A4 rodzic rysuje 5 kół różnej wielkości, w pewnej odległości, zadaniem dziecka jest zamienić te koła w konkretne przedmioty dorysowując poszczególne elementy. Jeśli dziecko wykona zadanie bardzo sprawnie utrudniamy ćwiczenie , rysując na drugiej stronie np. 3 kwadraty , lub trójkąty, z których maja powstać nowe rzeczy.

  4. Zaśpiewajcie razem z Fasolkami „Tato już lato” https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

     

  5. Praca w książce

    5 latki - KP4 (ćw. 2, s. 51)- określanie kierunków , liczenie

    6 latki- KP5 (ćw. 1. s. 58) – utrwalanie kierunkó1 na kartce , liczenie

     

Dodatkowo:

- Proste sztuczki jak w prosty sposób można narysować różne zwierzęta https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM

- Jak się bawić?proste zabawy bez zabawek https://dziecisawazne.pl/23-pomysly-na-zabawy-bez-zabawek/

- Symetryczne rysunki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 czerwca 2020

 

Temat dnia: Letnia wycieczka