-
Zabawy ruchowe w domu potrzebna tylko taśma. :)
-
Za co lubimy lato? Próba odpowiedzi na pytanie i wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?
Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
3. Rozmowa na temat utworu – dziecko wymienia cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji. Wymienia takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, okulary, leżak, piłka zielona trawa, mlecz, biedronka, róże , lody itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato"- uzasadnianie swojej wypowiedzi.
4. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan pt. „Mój rysunek”
Najpierw narysuję słońce
razem z promykami.
Tłem dla słońca będzie niebo
z białymi chmurkami.
W dole będzie rosłą trawa,
na trawniku -drzewa.
A na drzewie narysuję
ptaszka , który śpiewa!
Będzie jeszcze klomb z kwiatkami
i piesek wesoły
oraz dzieci, co się spieszą ,
bo biegną do szkoły!
-
Rodzic prosi teraz dziecko, aby wymieniło wszystko to , o czym wspomniała w wierszu poetka. Rodzic czyta ponownie wiersz i prosi dziecko , aby narysowało to co udało mu się zapamiętać z wiersza. Dziecko rysuje obrazek. Razem z rodzicem sprawdza, czy wszystko umieścił na ilustracji.
-
A teraz przypomnijcie sobie koło fortuny, zakręćcie kołem i wykonajcie co najmniej 3 ćwiczenia .https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia
-
Rozwijamy kreatywność- na kartce A4 rodzic rysuje 5 kół różnej wielkości, w pewnej odległości, zadaniem dziecka jest zamienić te koła w konkretne przedmioty dorysowując poszczególne elementy. Jeśli dziecko wykona zadanie bardzo sprawnie utrudniamy ćwiczenie , rysując na drugiej stronie np. 3 kwadraty , lub trójkąty, z których maja powstać nowe rzeczy.
-
Zaśpiewajcie razem z Fasolkami „Tato już lato” https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
-
Praca w książce
5 latki - KP4 (ćw. 2, s. 51)- określanie kierunków , liczenie
6 latki- KP5 (ćw. 1. s. 58) – utrwalanie kierunkó1 na kartce , liczenie
Dodatkowo:
- Proste sztuczki jak w prosty sposób można narysować różne zwierzęta https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM
- Jak się bawić?proste zabawy bez zabawek https://dziecisawazne.pl/23-pomysly-na-zabawy-bez-zabawek/
- Symetryczne rysunki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924
17 czerwca 2020
Temat dnia: Letnia wycieczka