Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Gimnastyka ze zwierzakami z zoo. Poćwicz prawidłową postawę!

https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

 

  1. Rozsypanka wyrazowa.

Wytnij wyrazy, przeczytaj je i ułóż z nich zdanie.

Pamiętaj, że każde zdanie zaczyna się wyrazem z wielką literą a kończy kropką.

Gotowe zdania możesz przykleić na białą kartkę papieru. Dodatkowo możesz z boku narysować małe zwierzątka z tych zdań. Powodzenia!

http://hostuje.net/file.php?id=776aa622a4d78e28013b7029c4d0aacb

 

  1. Posłuchaj opowiadania Urszuli Piotrowskiej pt. Plastelinowe zoo.

Plastelinowe zoo

Od rana padał deszcz. Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup. Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć.

A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach.

– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek.

– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani. – Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.

– Ale wspaniały pomysł, hej hop!

Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy. A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:

 

Jak nazwiemy takie zwierzę,

które trąbą wodę bierze

i polewa całe ciało –

wody trzeba więc niemało.

 

– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka. Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować.

– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.

– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego.

Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:

 

Groźnie syczy, pluje jadem,

bo jest niebezpiecznym gadem.

Zwinnie wije się jak lina –

lepiej z taką nie zaczynaj!

 

– Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…

I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła.

A pani zadała kolejną zagadkę:

 

Zjada mięso z apetytem

i potrząsa grzywą przy tym.

Królem zwierząt jest na świecie,

ale o tym dobrze wiecie.

 

Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa. A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę.

Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta. I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie.

To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.

 

Rozmowa na temat treści opowiadania:

Jak wygląda ogród zoologiczny?,

O jakich zwierzętach była mowa?

Jakie inne zwierzęta można tam spotkać?

Jak trzeba zachowywać się w zoo?

 

  1. Zwierzątko z plasteliny.

Jeśli masz w domu plastelinę spróbuj ulepić wybrane dzikie zwierzątko. W podjęciu decyzji pomoże Ci animacja pokazująca różne dzikie zwierzęta:

https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY

 

  1. Kto mieszka w zoo? – Film edukacyjny

 https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM

 

  1. Wytnij i ułóż zwierzęta od największego do najmniejszego lub odwrotnie. (karta do wyboru)

 http://hostuje.net/file.php?id=73b69d7aece2b5eb2e160ec194349587

 

Dodatkowo:

Kolorowanki do wyboru:

http://hostuje.net/file.php?id=3728e5b2fba23f6e9d789f2a2fadfe70

 

Miłej zabawy!

 Język angielski

Szanowni Państwo!

Przesyłam kolejny „akcencik angielski”, życząc nadal zdrowia i czasu na wspólną zabawę.

Z poważaniem Diana Tochowicz

My body – fingers, nose, tummy, toes.

What a big nose!

What big toes!

https://www.youtube.com/watch?v=W-WLnxbvMyw

 

Temat tygodnia: Na łące

 

15.05. 2020r.

Temat dnia: Pracowite pszczoły