- Gimnastyka ze zwierzakami z zoo. Poćwicz prawidłową postawę!
- Rozsypanka wyrazowa.
Wytnij wyrazy, przeczytaj je i ułóż z nich zdanie.
Pamiętaj, że każde zdanie zaczyna się wyrazem z wielką literą a kończy kropką.
Gotowe zdania możesz przykleić na białą kartkę papieru. Dodatkowo możesz z boku narysować małe zwierzątka z tych zdań. Powodzenia!
http://hostuje.net/file.php?id=776aa622a4d78e28013b7029c4d0aacb
- Posłuchaj opowiadania Urszuli Piotrowskiej pt. Plastelinowe zoo.
Plastelinowe zoo
Od rana padał deszcz. Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup. Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć.
A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach.
– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek.
– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani. – Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.
– Ale wspaniały pomysł, hej hop!
Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy. A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:
Jak nazwiemy takie zwierzę,
które trąbą wodę bierze
i polewa całe ciało –
wody trzeba więc niemało.
– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka. Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować.
– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego.
Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:
Groźnie syczy, pluje jadem,
bo jest niebezpiecznym gadem.
Zwinnie wije się jak lina –
lepiej z taką nie zaczynaj!
– Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…
I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła.
A pani zadała kolejną zagadkę:
Zjada mięso z apetytem
i potrząsa grzywą przy tym.
Królem zwierząt jest na świecie,
ale o tym dobrze wiecie.
Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa. A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę.
Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta. I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie.
To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.
Rozmowa na temat treści opowiadania:
Jak wygląda ogród zoologiczny?,
O jakich zwierzętach była mowa?
Jakie inne zwierzęta można tam spotkać?
Jak trzeba zachowywać się w zoo?
- Zwierzątko z plasteliny.
Jeśli masz w domu plastelinę spróbuj ulepić wybrane dzikie zwierzątko. W podjęciu decyzji pomoże Ci animacja pokazująca różne dzikie zwierzęta:
https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY
- Kto mieszka w zoo? – Film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM
- Wytnij i ułóż zwierzęta od największego do najmniejszego lub odwrotnie. (karta do wyboru)
http://hostuje.net/file.php?id=73b69d7aece2b5eb2e160ec194349587
Dodatkowo:
Kolorowanki do wyboru:
http://hostuje.net/file.php?id=3728e5b2fba23f6e9d789f2a2fadfe70
Miłej zabawy!
Język angielski
Szanowni Państwo!
Przesyłam kolejny „akcencik angielski”, życząc nadal zdrowia i czasu na wspólną zabawę.
Z poważaniem Diana Tochowicz
My body – fingers, nose, tummy, toes.
What a big nose!
What big toes!
https://www.youtube.com/watch?v=W-WLnxbvMyw
Temat tygodnia: Na łące
15.05. 2020r.
Temat dnia: Pracowite pszczoły