Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Dziś na początku zapraszam Was w kosmos!

https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU

 

  1. Czy potrafisz rozpoznać i nazwać wszystkie planety?

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny2.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny1.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny3.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny4.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny5.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny6.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny7.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/ukladsloneczny9.jpg

 

  1. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania.

 

Trampolinek w kosmosie

Urszula Piotrowska

 

Mknie Trampolinek w kosmos rakietą,

żeby się z bliska przyjrzeć planetom.

Patrzy, jak krążą, krążą bez końca

po swych orbitach wokoło Słońca

i po kolei nazwy wymienia:

najpierw Merkury, Wenus i Ziemia,

Mars jest następny, za Marsem Jowisz

(wierzyć możecie Trampolinkowi)

i dalej Saturn, a za nim Uran,

wreszcie na końcu mamy Neptuna!

Mknie Trampolinek, goni komety,

kosmos podziwia z okien rakiety.

Zapas paliwa ma jeszcze spory,

chętnie odwiedza więc gwiazdozbiory

i Niedźwiedzicom, Dużej i Małej,

zdjęcie za zdjęciem robi wspaniałe.

Kurs teraz nowy na Księżyc bierze

i już po chwili biega w kraterze,

a za nim łazik krok w krok się kręci,

bo na zabawę ma wielkie chęci.

Koniec zabawy, bo Ziemia wzywa!

Czy ta wyprawa była prawdziwa?

 

 

Pytania:

Czym Trampolinek wybrał się w podróż?

Czemu chciał się przyjrzeć?

Po czym krążą planety?

Dookoła czego krążą planety?

Jakie planety widział Trampolinek?

 

 

  1. 6 LATKI
  • Rozmowa na temat kosmosu na podstawie ilustracji w KP4, s. 58–59. Odczytywanie globalne podpisów na ilustracji.
  • Dzielenie odczytanych wyrazów na sylaby, liczenie sylab.
  • Układanie zdań z określonym wyrazem. Liczenie wyrazów w zdaniu.

 

  1. 5 LATKI

http://hostuje.net/file.php?id=7cdfcf9b45407f8dd790cbbe988409c1

 

 

  1. Układ słoneczny – praca plastyczna

https://yara.photoart360.com/gunes-sistemi-%F0%9F%8C%9B%E2%98%80%EF%B8%8F%F0%9F%8C%83%F0%9F%8C%87/

 

Można wykorzystać do niej elementy wycinanki

http://hostuje.net/file.php?id=cb3f3d133f57558b6c5984c19c660dd6

 

A tu fajny pomysł na latającą rakietę

 https://buggyandbuddy.com/straw-rockets-with-free-rocket-template/

 

szablony rakiet do wycięcia w linku poniżej

 https://pl.pinterest.com/pin/318348267390214507/

 

 

Zabawy dodatkowe

„Co narysowałem/am?” –  zabawa z zakrętką od butelki – dziecko rysuje zakrętką  (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem rodzica/ rodzeństwa/ drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane.

Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę rękoma (łokcie uniesione, w bok) i palcami stóp.

 

Kolorowanka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ziemia2.jpg

20 kwiecień 2020r.

 

Miłej zabawy!

Temat dnia: Co to jest ekologia?