Smaller Default Larger

Spis treści

Witajcie kochani :)

W tym tygodniu powtórzymy jeszcze wiadomości o życiu na łące i poznamy dziś niezbyt lubianego owada.

 

 

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

    Potrzebne będą gazety i tamburyn lub dowolny przedmiot wydający dźwięk. Dzieci (i chętni domownicy) układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach tamburynu biegają między nimi. W trakcie przerwy w grze siadają skrzyżnie na najbliższej gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.

    -Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Wiewiórki pod dachem. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety trzymają oburącz. Na hasło – uderzenie w tamburyn – wspinają się na palce i unoszą złożone gazety nad głowami. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji. Na kolejny sygnał – dwa uderzenia w tamburyn – układają gazety na podłodze i wykonują tuż za nimi siad klęczny.

    - Ćwiczenia tułowia – skłony boczne – Mierzymy czas. Dzieci stoją w rozkroku. Gazety trzymają w prawej ręce. Na sygnał wykonują skłon tułowia w prawo i dotykają podłogi końcem gazety. Nie odrywają stóp od podłogi. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji, a następnie wykonują wyprost i powtarzają to samo ćwiczenie w drugą stronę.

    - Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Przeszkoda. Dzieci układają gazety na podłodze. Rodzic. gra na tamburynie rytm do biegu – dzieci biegają dookoła swoich gazet. Podczas przerwy w grze wskakują obunóż na gazety.

    - Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Rytmy wiewiórek. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety układają przed sobą. Rodzic wygrywa na tamburynie prosty rytm. Dzieci powtarzają go, tupiąc jedną nogą o gazetę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, naprzemiennie: jedną nogą i drugą nogą.

  2. Oglądanie książek lub ilustracji przedstawiających łąkę. Opisywanie zdjęć , rozpoznawanie mieszkańców łąki, jeśli macie okazję wy bierzcie się na łąkę i spróbujcie znaleźć dowolnego owada . Zastanówcie się kogo możemy spotkać w ziemi ?

  3. Wysłuchanie wiersza pt. „Dżdżownica”

    „Dżdżownica”

Pewna dżdżownica w ziemi mieszkała,
jednak z tej ziemi wyjść się wciąż bała.
Nie miała rączek nie miała nóżek,
i nie wiedziała jak obejść kałużę.
Żadnego głosu nie wydawała,
nie gulgotała i nie mruczała.
Powoli po ziemi się przesuwała,
innych zwierzątek bardzo się bała.
Każdy kto na swej drodze dżdżownicę spotykał,
uważał ją za największego szkodnika.
Nikt z nią też nie chciał się zaprzyjaźnić,
ani rozmawiać, ani się bawić.
Lecz dnia pewnego mały chłopczyk sprawił,
że u dżdżownicy uśmiech się pojawił.
Powiedział wszystkim, że dżdżownica też,
jest bardzo ważna, ważniejsza niż jeż.
Spulchnia ona glebę po to żeby żyła,
i co roku ludziom plony przynosiła.
Na cześć dżdżownicy odbył się bal wielki,
nawet leniwy ślimak wyszedł ze swej muszelki,
Odtąd dżdżownica przyjaciół swych miała
chodziła po ziemi, bo się już nie bała.

  1. Rozmowa na temat życia dżdżownic: obejrzyjcie krótki film

    https://www.youtube.com/watch?v=H9_m6QsCO28

    - gdzie mieszkają dżdżownice?

    - jak wyglądają? http://scholaris.pl/resources/run/id/102541

    - czy są potrzebne środowisku? Zwrócenie uwagi, że mimo niezbyt przyjemnego wyglądu dżdżownice są bardzo potrzebne bo spulchniają i użyźniają ziemię , wzbogacają ją w tlen.

     

  2. Gąsiennica, dżdżownica – ćwiczymy rytmy https://mala275.blogspot.com/2017/06/bardzo-godna-gasienica-karty-pracy.html

  3. Gąsiennicowe dodawanie https://www.eprzedszkolaki.pl/karty-pracy/zabawy-matematyczne/455/gasienicowe-dodawanie

     

  4. A teraz pobawimy się z niektórymi owadami :

    wydrukujcie kostkę do gry wytnijcie i sklejcie. Dziecko rzuca kostką i dzieli nazwy na sylaby , głoski, wyodrębnia głoski na początku i na końcu wyrazu.

    2 wersja : dziecko rzuca kostką , z nazwą owada, które wypadnie układ zdanie. Liczy wyrazy w zdaniu. Dla ułatwienia Rodzic zapisuje zdania na kartce. https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Kostka-1.pdf

  1. Znajdź 10 różnic między obrazkami https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/05/ZnajdzRozniceLaka.pdf

  2. Świat owadów z patyczków po lodach http://krokotak.com/2017/04/bugs-from-ice-cream-wooden-sticks/

  3. Zabawa plastyczna - Kalkowanie rysunków przedstawiających wybranych mieszkańców łąki. Kolorowanie rysunków. Instrukcja w linku http://edufunkids.com/kalkowanie-z-wykorzystaniem-papieru-sniadaniowego-zabawa-plastyczna/

     

 

Dodatkowo:

 

- Kodujemy  https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/04/wiosenne-kodowanie.html

- liczymy owady on-line https://wordwall.net/pl/resource/1754661/matematyka/owady-na-%c5%82%c4%85ce-matematyka

 

 JĘZYK ANGIELSKI

Szanowni Państwo!

Przesyłam, dla chętnych, propozycje do języka angielskiego. Oczywiście, wymowę polecam znaleźć w internecie.

Pozdrawiam. Z poważaniem Diana Tochowicz

My nameis… What do youlike? I like… I am fine.

Piosenka „Hello” https://www.youtube.com/watch?v=dy_BWXT6Fjc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat tygodnia:Wszystkie dzieci nasze są!

 

5 czerwca - Dzieci świata