Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Posłuchaj piosenki Jestem Polakiem”- spróbuj zaśpiewać

    https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

  1. Słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego pt. „Co to jest Polska”? – analiza treści wiersza.

    - Co to jest Polska?-
    Spytał Jaś w przedszkolu.
    Polska- to wieś
    i las,
    i zboże w polu,
    i szosa, którą pędzi
    do miasta autobus,
    i samolot, co leci
    wysoko, na tobą.
    Polska- to miasto,
    strumień i rzeka,
    i komin fabryczny,
    co dymi z daleka,
    a nawet obłoki,
    gdy nad nami mkną.
    Polska to jest także twój rodzinny dom.
    A przedszkole?
    Tak- i przedszkole,
    i róża w ogrodzie
    i książka na stole.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza, dziecko próbuje teraz samo odpowiedzieć na pytanie: Co to jest Polska? Zwracanie uwagi na budowanie poprawnych i logicznych wypowiedzi. Zwrócenie uwagi, dziecka na to gdzie ono mieszka, czy zna swoją miejscowość i swój adres zamieszkania. Można pokazać dziecku na mapie gdzie leżą Słomniki, w jakim znajdujemy się województwie, jakie duże miasto leży niedaleko nas.

 

  1. Zabawy matematyczne- rozkładacie na dywanie przed dzieckiem obrazki z flagą ( 8 szt. ) i godłem Polski ( 9szt.)

     

    wydrukowane i pocięte - http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/04/polska-moja-ojczyzna-konspekt-zajec.html

     Drukujecie kartoniki z cyframi albo piszecie odręcznie na karteczkach https://pl.pinterest.com/pin/168533211033136340/. Zadaniem dziecka jest uporządkowanie obrazków w taki sposób , aby flagi i godła były w oddzielnych obręczach.

     

  2. Dziecko przelicza elementy w zbiorach, dopasowuje kartonik z cyfrą , porównuje liczebność , określa i ile mniej lub więcej

  3. Rodzic prezentuje dziecku cyfrę 9 , omawia jej kształt, dz. wodzi palcem po śladzie , a potem kreśli cyfrę w powietrzu

    https://eduzabawy.com/tablice-edukacyjne/cyfry-kierunek-pisania/

  4. Układanie cyfry 9 z drucika kreatywnego , lub kawałka sznurka

  5. Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy:

    6- latki – wykonują ćw. w KP5, s.10-11- pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i cyfry 9, dorysowywanie do wianków kwiatków, kolorowanie wzorów na fartuszku..

    5- latki – wykonują kartę KP4 s. 17

    Dodatkowo wszystkie dzieci drukują kartę i ćwiczą pisownie cyfry 9

    http://pisupisu.pl/upload/cyferki/9.pdf

     

  6. Zabawa ruchowa z kostką- dziecko rzuca kostką i wykonuje odpowiednią liczbę :

    - pajacyków

    - podskoków

    - przysiadów

    - skłonów

     

  7. Symbolowe równania”- zabawa matematyczna

    Wykorzystujecie obrazki z poprzedniej zabawy : flagi i godła i układacie je wg działania, które znajduje się w linku http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/04/polska-moja-ojczyzna-konspekt-zajec.html

    Legenda: Symbol powyżej działania oznacza, za pomocą jakich emblematów owe działanie należy ułożyć. Cyfry oznaczają liczbę emblematów, których dz. musi użyć, do przedstawienia działania. Kwadracik na końcu działania oznacza, że wynik działania należy zaprezentować w postaci cyfry/ kartonika z kropeczkami.

  8. Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy.

 

 

 

Dodatkowo dla chętnych:

- „Ułóż podpisy do obrazków przeczytaj wyrazy”

https://wordwall.net/pl/resource/1880470/polska-anagram

 

- „Katechizm Małego Polaka”- naucz się na pamięć

https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M

 

- „Gra edukacyjna Polskie Memory”

https://wordwall.net/pl/resource/1660045/memory-polska

- Gra „jaka to cyfra?” http://pisupisu.pl/przedszkole/jaka-cyfra

 

- Oglądanie zdjęć, ilustracji przedstawiających różne regiony Polski, na ich podstawie dziecko maluje farbami wybrany pejzaż – lasy, góry, morze, pola, łąki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 maja 2020-05-06

 

Temat dnia: Wycieczka do Krakowa