Smaller Default Larger

Spis treści

 

Witajcie drogie przedszkolaki. W tym tygodniu będziemy się bawić i uczyć razem ze zwierzakami mieszkającymi na wiejskim podwórku. Zapraszamy!

 

  1. Opowieść ruchowa na powitanie.

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

•   kury - ko, ko, ko
•   indyki - gul, gul, gul
•   kogut - kukuryku

- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.

- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.

- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.

- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – dziecko przemieszcza się na czworakach.

- Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek - przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.

- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach, zasypianie w wybranym miejscu.

 

2.  Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy pt. U Wojtka na wsi

Na wsi u Wojciecha
zwierząt różnych sporo.
W zagrodzie od rana
gwarno i wesoło.

W stajni stoją konie,
piękne - kare, gniade.
Obok klaczy źrebak
spogląda ciekawie.

Wojtek musi przynieść
koniom trochę siana.
Dać siwkowi wody,
nakarmić kasztana.

Potem go szczotkować
długo i dokładnie,
żeby sierść mu lśniła
wszędzie bardzo ładnie.

Kiedy wszystko zrobi,
osiodła konika
i pogalopuje
w słonecznych promykach.

Na podwórzu widać
kwokę z kurczątkami.
Wciąż się przed wszystkimi
dziećmi swymi chwali.

Jakie one grzeczne,
mądre i żółciutkie,
puszyste, kochane
i takie milutkie.

Po podwórku chodzą
kaczki i indyczki,
bardzo dumny kogut,
gęsi i perliczki.

W cieniu starej lipy
króliki mieszkają.
Zajadają marchew,
noskami ruszają.

Na łące się pasą
dwie łaciate krówki,
są byki, cielątka,
i młode jałówki.

Tuż obok pagórek
na nim owiec wiele.
Skubią smaczną trawkę
z baranem na czele.

Gęstym, grubym runem
pokryte są całe.
Będą z niego ciepłe,
skarpety i szale.

Czapki, piękne golfy,
nauszniki, swetry,
pledów duży wybór
i cieplutkie getry.

Oto pani koza,
ma kudłatą brodę.
skubie świeżą trawę
daje mleko zdrowe.

Wojtuś ma wiernego
swego przyjaciela.
Pies to jest ogromny,
że aż dech zapiera.

Ptactwa wciąż dogląda,
i zwierząt pilnuje,
słucha swego pana
chętnie aportuje.

Owce przed wilkami
zawsze dzielnie broni,
a w razie potrzeby
też lisa dogoni.

Czy zapamiętaliście o jakich zwierzętach była mowa wierszu?

 

  1. Film edukacyjny o zwierzętach z gospodarstwa wiejskiego

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

  1. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kart ruchowych lub kostki

karty ruchowe

https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/zwierzeta-na-wsi-karty-ruchowe.html

kostka do wycięcia i sklejenia

https://drive.google.com/file/d/1BJJNLL7G0lhO2IeOb8kQkX3vUo-hhqM5/view

 

  1. Kilka propozycji pracy plastycznej

Krowa https://supersimple.com/article/handprint-cows/

zwierzęta z talerzyków jednorazowych

http://twelvemakesadozen.blogspot.com/2011/11/guest-blogger-birthday-party-by-teach.html

albo po prostu wykonaj rysunek swojego ulubionego zwierzaka z wiejskiego podwórka

 

Dodatkowo:

Domowe przedszkole – Ca słychać na wsi?

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

kolorowanki

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/

karty pracy do wyboru

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JĘZYK ANGIELSKI

Szanowni Państwo!

Mam świadomość, że nauczanie języka obcego nie musi być w zasięgu waszych kompetencji. Jednak obecna sytuacja zmusza nas do takich, a nie innych rozwiązań. Mam jednak nadzieję, że będziecie chcieli poświęcić swoją uwagę na ...zabawę z językiem angielskim. Trzymam kciuki!

Na razie zajmiemy się utrwaleniem tego, co Wasze Pociechy zdążyły nauczyć się do tej pory. Jest tego sporo, niech Was to nie zniechęca. Nowy materiał prześlę dopiero za jakiś czas.

Życzę Wszystkim zdrowia! Z poważaniem!

Diana Tochowicz

 

Hello gilrs! Hello boys!

Nazwy kolorów: blue, red, orange, yellow, green, brown, black, purple, grey, white.

Nazwy zabawek: teddy, ball, doll, train, plane, kite.

Liczebniki: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve.

Nazwy części twarzy: eyes, ears, nose, mouth.

Nazwy członków rodziny: Mummy, Daddy, Baby.

Nazwy pokarmów: bananas, apples, sandwiches.

Nazwy zwierząt: cat, dog, duck, bird, rabbit.

Polecenia: Stand up! Clap Your hands! Turn around! Jump! Close Your eyes! Open Your eyes! Walk! Nod! Run!

Zwroty: It's Party time! Happy Birthday to You!

Nazwy ubrań: hat, dress, shoes.

Goodbye girls! Goodbye boys!

Nazwy przyborów szkolnych: pencil, book, bag, pen

 

Miłej zabawy!

 

 

Temat Tygodnia: Dbamy o naszą planetę

 

24.04.2020r.

Temat dnia: Dbam o środowisko