8.00- 8.30 |
Schodzenie się dzieci. Gry , zabawy i zajęcia dowolne z inicjatywy dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. |
8.30- 8.45 |
BAWIMY SIĘ RAZEM Zabawy przy muzyce, śpiewamy tańczymy; zabawy integracyjne w grupie oraz ćwiczenia zgodne z tematyką kompleksową organizowane przez nauczyciela . Obserwacja pedagogiczna; praca indywidualna z dziećmi. |
8.45- 9.00 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIA Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych , związanych z samoobsługą dzieci. Przygotowania do śniadania. |
9.00- 9.30 |
JEMY ŚNIADANIE Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
9.30- 10.00 |
UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH Zajęcia edukacyjno- wychowawcze wynikające z realizacji wybranego programu edukacji przedszkolnej, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. |
10.00- 10.30 |
ZABAWY Z RÓWIEŚNIKAMI Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań. |
10.30- 10.45 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODU I NA SPACER Czynności samoobsługowe dzieci związane z wyjściem na świeże powietrze. |
10.45- 11.15 |
KORZYSTAMY ZE ŚWIEŻEGO POWIETRZA Gry, zabawy na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, badania i doświadczenia; spacery, wycieczki |
11.15- 11.30 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą; przygotowania do obiadu. |
11.30- 12.00 |
JEMY OBIAD - I DANIE ZUPA |
12.00- 12.30 |
Zabawy muzyczno - ruchowe z udziałem nauczyciela |
12.30- 13.00 |
OBIAD - II DANIE |
13.00- 14.15 |
ODPOCZYNEK- LEŻAKOWANIE Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub nagrań |
14.15- 14.30 |
Przygotowujemy się do spożywania podwieczorku |
14.30 – 15.00 |
PODWIECZOREK Rozchodzenie się dzieci. Dzieci ,które zostają dłużej w przedszkolu pozostają pod opieką nauczyciela ze starszej grupy. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela. |