Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Rytmika Pana Dominika – chusteczkowe zabawy https://www.youtube.com/watch?v=lTa_dAQn3So&feature=youtu.be

     

  2. Zabawy badawcze „Popękane czereśnie: ( wg.E.Węgrzyn-Kameli)

    Wyjaśnienie dziecku , dlaczego kiedy pada deszcz dojrzewające latem owoce pękają.

    - Rodzic wkłada jeden kawałek rabarbaru do woreczka foliowego, a drugi kawałek do miski z wodą. Następnego dnia porównajcie wygląd rabarbaru z woreczka i z wody(rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienił koloru , ma równe końce, natomiast rabarbar wyjęty z wody , jest na końcach popękany i zwinięty).

    - Podobne zjawisko można zaobserwować u innych owoców- Czereśnie kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. To efekt tego , że miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa swoją objętość. Skórka natomiast nie rozciąga się jak balon, dlatego pęka. Tak samo jak czereśnie pękają śliwki, wiśnie i agrest.

 

  1. Burza mózgów „Dlaczego ludzie piszą?- dziecko zastanawia się , podaje swoje pomysły

     

  2. Prezentacja i nazywanie różnych narzędzi służących do pisania: pióro , ołówek, długopis, patyk, maszyna do pisania, klawiatura (można wykorzystać ilustracje z książki KP5, s.64-65.

  3. Prezentacja multimedialna „Historia pisma” poznajcie różne rodzaje pisma; malowidła naskalne, hieroglify, pismo klinowe, piktogramy https://www.youtube.com/watch?v=OwydJSAr1fw , https://www.youtube.com/watch?v=VF0W8PJnHHc

     

  4. Wykonanie ćwiczenia w książkach

    6 latki KP5 ćw.3, s. 65 , ćw. 1, s 74

    5 latki – drukują kartę z linku https://pl.pinterest.com/pin/375839531405691304/,

    https://pl.pinterest.com/pin/419890365256434709/

     

    Swoje umiejętności pisarskie możecie doskonalić będąc na wakacjach, na plaży. Pobawcie się w rysowanie na piasku.

     

  5. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem”

    Dziecko porusza się swobodnie po pokoju ,może być w rytmie skocznej muzyki. Podczas przerwy w muzyce, zatrzymuje się zgodnie z poleceniem rodzica: przodem do okna....., bokiem do biurka....., tyłem do drzwi....., na krześle (fotelu)...., za krzesłem...., pod stołem...., z lewej strony krzesła...., z prawej strony krzesła....., (Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania)

  6. Pobaw się z rodzicami lub rodzeństwem umawiając się, że będziecie się dziś ze sobą komunikować za pomocą pisma obrazkowego- jeśli będzie chcieli przekazać jakąś wiadomość to musicie to narysować mogą to być proste schematyczne rysunki np. na obiad chcecie zjeść kurczaka to rysujecie kurę , jeśli chcecie wyjść na rower lub hulajnoge rysujecie schemat roweru lub hulajnogi itd. Uwaga: upewnijcie się że rodzic was dobrze zrozumiał ...bo mimo wszystko przekazywanie informacji za pomocą obrazków wcale nie jest łatwe. Bawcie się dobrze :)

Dodatkowo:

Rodzaje pisma https://sites.google.com/site/pismohistoria/home/rodzaje-pisma

Karty do rysowania https://vk.com/wall-145465582_28458

Ćwiczymy dodawanie https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/47b7a80c1511fb3f1c949090bb96eb81_/index.html

Policz lody https://view.genial.ly/5ee38367a1a8010d900d2e4d

Zamek z piasku zrobionego w domu https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA

Bezpieczeństwo nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Wakacyjne podróże Olek i Ada https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23 czerwca 2020

Temat dnia: Bezpieczne wakacje