Witajcie kochani:)
-
Słuchanie wiersza G. Lech „ Co robią latem dni tygodnia?”.
- Co wy na to, że już lato?
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mrugnął tylko: lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
Bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: ja wciąż maluję,
Jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
chciałbym zagrać, lecz nie prędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
A sobota? – cóż nam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
Rozmowa na temat wiersza, rodzic zadaje pytania:
- jaka pora roku już nadeszła?
- o co zapytał swoje dni Tydzień?
- co zrobił i odpowiedział poniedziałek?
- co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?
- co Ty / Wy lubicie robić latem?
- co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?
- ile dni wchodzi w skład tygodnia?
Zachęcamy dzieci do wymienienia w kolejności wszystkich dni tygodnia i jednocześnie usuwania palców.
-
Posłuchajcie piosenki na pożegnanie przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w osłuchajcie się z melodią , nauczcie słów na pamięć
-
Zabawy matematyczne: „ Zrób tyle, ile pokazuję” zabawa z elementami liczenia. Utrwalanie umiejętności odczytywania symbolu liczby i ilustrowania liczebności za pomocą ruchu.
Rodzic przygotowuje kartoniki z cyframi oraz dowolną piosenkę. Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z rytmem muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik i prosi aby dziecko wykonało tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków ), ile wskazuje cyfra na kartoniku
https://www.youtube.com/watch?v=1RoWBDCO0_8
-
„Wspominamy” – rozmowa z dzieckiem na temat przedszkola. Rozwijanie i wzbogacanie słownictwa. Tworzenie dłuższych wypowiedzi.
Kochani zastanówcie się i powiedzcie swoim rodzicom..
- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku który minął?
- Z kim najbardziej lubiłeś się bawić?
- Czym lubiłeś się bawić? ?
- Czego w przedszkolu nie lubiłeś
5. „Najbardziej” – praca plastyczna.
Dziecko dostaje dwie kartki. Na jednej rysuje to, co najbardziej podobało mu się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbardziej nie lubiło. Po zakończeniu pracy dziecko opowiada o tym, co narysowało.
Jeśli zostały pominięte jakieś ćwiczenia w książkach 5 – 6 latków to prosimy o uzupełnienie ich z dzieckiem.
Dodatkowo:
Bolek i Lolek na wakacjach https://www.youtube.com/watch?v=UNQunVpD6m
Żegnamy przedszkole https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg
Ćwiczymy grafomotorykę do wyboru http://zieloneogrody.katolicka.edu.pl/wp-content/uploads/2019/06/grafomotoryka_-_karty_pracy1.pdf
25 czerwca 2020
Temat dnia: A może by tak nad morze?