Smaller Default Larger

Spis treści

Witajcie kochani:)

 

  1. Słuchanie wiersza G. Lech „ Co robią latem dni tygodnia?”.

     

- Co wy na to, że już lato?

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mrugnął tylko: lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

Bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: ja wciąż maluję,

Jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

chciałbym zagrać, lecz nie prędko

znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

A sobota? – cóż nam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

w poniedziałek się dowiecie.

 

Rozmowa na temat wiersza, rodzic zadaje pytania:

- jaka pora roku już nadeszła?

- o co zapytał swoje dni Tydzień?

- co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

- co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

- co Ty / Wy lubicie robić latem?

- co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

- ile dni wchodzi w skład tygodnia?

 

Zachęcamy dzieci do wymienienia w kolejności wszystkich dni tygodnia i jednocześnie usuwania palców.

  1. Posłuchajcie piosenki na pożegnanie przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w osłuchajcie się z melodią , nauczcie słów na pamięć

     

  2. Zabawy matematyczne: „ Zrób tyle, ile pokazuję” zabawa z elementami liczenia. Utrwalanie umiejętności odczytywania symbolu liczby i ilustrowania liczebności za pomocą ruchu.

Rodzic przygotowuje kartoniki z cyframi oraz dowolną piosenkę. Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z rytmem muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik i prosi aby dziecko wykonało tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków ), ile wskazuje cyfra na kartoniku

https://www.youtube.com/watch?v=1RoWBDCO0_8

 

    1. Wspominamy” – rozmowa z dzieckiem na temat przedszkola. Rozwijanie i wzbogacanie słownictwa. Tworzenie dłuższych wypowiedzi.

      Kochani zastanówcie się i powiedzcie swoim rodzicom..

- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku który minął?

- Z kim najbardziej lubiłeś się bawić?

- Czym lubiłeś się bawić? ?

- Czego w przedszkolu nie lubiłeś



5. Najbardziej” – praca plastyczna.

Dziecko dostaje dwie kartki. Na jednej rysuje to, co najbardziej podobało mu się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbardziej nie lubiło. Po zakończeniu pracy dziecko opowiada o tym, co narysowało.

 

Jeśli zostały pominięte jakieś ćwiczenia w książkach 5 – 6 latków to prosimy o uzupełnienie ich z dzieckiem.

 

Dodatkowo:

Bolek i Lolek na wakacjach https://www.youtube.com/watch?v=UNQunVpD6m

Żegnamy przedszkole https://www.youtube.com/watch?v=TvMeIPpRAfg

Ćwiczymy grafomotorykę do wyboru http://zieloneogrody.katolicka.edu.pl/wp-content/uploads/2019/06/grafomotoryka_-_karty_pracy1.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 czerwca 2020

Temat dnia: A może by tak nad morze?