- Witajcie. Powitajmy się piosenką.
Dziadek fajną farmę miał
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
- Rozwiąż rebus, a dowiesz się o kim będą dzisiejsze zajęcia.
http://hostuje.net/file.php?id=78822cc38d022a4b68c0c9b45eeea160
3. Posłuchaj wiersza pt. Na podwórku E. Stadtmuller
Na podwórku zamieszanie,
Każdy czeka na śniadanie,
Głodny kot na płot się drapie,
a gospodarz smacznie chrapie.
Gospodarzu, wstawać pora,
Karmić kury i indora
Nieść do stajni sianko świeże,
Anie w łóżku sobie leżeć!
Pieje kogut kukuryku!
Nie ma ziarna dziś w kurniku!
Krowa muczy, kwiczy prosię:
Ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.
Gdy gospodarz to usłyszał,
Krzyknął: spokój, krzyknął: cisza!
Fantastyczny sen dziś miałem,
Więc przerywać go nie chciałem.
Gospodarzu, wstawać pora,
Karmić kury i indora
Nieść do stajni sianko świeże,
Anie w łóżku sobie leżeć!
Rozmowa dotycząca wiersza:
O kim był ten wiersz?
Co robił gospodarz, a co powinien robić?
Jakie zwierzęta budziły gospodarza?
Jakie inne prace wykonuje rolnik?
Rozmowa powinna doprowadzić dzieci do wniosku, że rolnik produkuje żywność: hoduje zwierzęta i uprawia rośliny.
4. Wytnij i ułóż wybraną historyjkę obrazkową. Przyklej na kartkę i pokoloruj
http://hostuje.net/file.php?id=d71ed74e0835f70809b8462eb311dd92
5. Obejrzyj filmik. Dowiesz się jakich narzędzi w swojej pracy wykorzystuje rolnik.
https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc
Rozwijanie słownika dziecka wyjaśnienie pojęć: siew, orka, mucenie, grabienie, kombajn, traktor, siewnik, brona, kultywator, pług,
6. 5 LATKI
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 19) – rozwijanie logicznego myślenia i sprawdzanie wiedzy na temat pracy na wsi poprzez łączenie zdjęć produktów z elementami ilustracji: nabiał – krowa, dżem – sad, włóczka – owca itd.
6 LATKI
Jakie produkty zostały zrobione z mleka? – KP5, s. 12, ćwiczenie 1.
7. Zabawa naśladowcza „Obowiązki rolnika”.
Dzieci przedstawiają czynności rolnika, o którym opowiada Rodzic:
Rolnik Roman wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki i wyszedł do swojego gospodarstwa.
Najpierw otworzy drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym
przystankiem był chlew – mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do krowy
Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził trochę więcej czasu, bo musiał ją wydoić.
Świeże mleko zaniósł do domu, nalał sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman chwilę odpoczywał...
8. Rolnik sam w dolinie zabawa muzyczna z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U
Dodatkowo dla chętnych:
- Animacja – Czym zajmuje się rolnik?
Czy potraficie nazwać czynności i narzędzia jakie wykorzystuje w swojej pracy rolnik?
https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE
- Kura gdacze ko, ko ko – zaśpiewajcie piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
- piosenki do pobrania i śpiewania
https://drive.google.com/open?id=1IVfQkLGzIMo250w1TFnaO9hk3xxRZZMj
- Zabawy z czytaniem i literkami
http://hostuje.net/file.php?id=7a6493ed5128bc66acac7251432c4afd
Miłej zabawy!
28.04.2020r.
Temat dnia: Przygoda Trampolinka Poznajemy literkę K.