Smaller Default Larger

Spis treści

 

  1. Witajcie. Powitajmy się piosenką.

Dziadek fajną farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

  1. Rozwiąż rebus, a dowiesz się o kim będą dzisiejsze zajęcia.

http://hostuje.net/file.php?id=78822cc38d022a4b68c0c9b45eeea160

 

 3. Posłuchaj wiersza pt. Na podwórku E. Stadtmuller

Na podwórku zamieszanie,

Każdy czeka na śniadanie,

Głodny kot na płot się drapie,

a gospodarz smacznie chrapie.

 

Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora

Nieść do stajni sianko świeże,

Anie w łóżku sobie leżeć!

 

Pieje kogut kukuryku!

Nie ma ziarna dziś w kurniku!

Krowa muczy, kwiczy prosię:

Ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.

 

Gdy gospodarz to usłyszał,

Krzyknął: spokój, krzyknął: cisza!

Fantastyczny sen dziś miałem,

Więc przerywać go nie chciałem.

 

Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora

Nieść do stajni sianko świeże,

Anie w łóżku sobie leżeć!

 

Rozmowa dotycząca wiersza:

O kim był ten wiersz?

Co robił gospodarz, a co powinien robić?

Jakie zwierzęta budziły gospodarza?

Jakie inne prace wykonuje rolnik?

 

Rozmowa powinna doprowadzić dzieci do wniosku, że rolnik produkuje żywność: hoduje zwierzęta i uprawia rośliny.

 

 4. Wytnij i ułóż wybraną historyjkę obrazkową. Przyklej na kartkę i pokoloruj

 http://hostuje.net/file.php?id=d71ed74e0835f70809b8462eb311dd92

 

5. Obejrzyj filmik. Dowiesz się jakich narzędzi w swojej pracy wykorzystuje rolnik.

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

Rozwijanie słownika dziecka wyjaśnienie pojęć: siew, orka, mucenie, grabienie, kombajn, traktor, siewnik, brona, kultywator, pług,

 

6. 5 LATKI

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 19) – rozwijanie logicznego myślenia i sprawdzanie wiedzy na temat pracy na wsi poprzez łączenie zdjęć produktów z elementami ilustracji: nabiał – krowa, dżem – sad, włóczka – owca itd.

6 LATKI

Jakie produkty zostały zrobione z mleka? – KP5, s. 12, ćwiczenie 1.

 

7. Zabawa naśladowcza „Obowiązki rolnika”.

Dzieci przedstawiają czynności rolnika, o którym opowiada Rodzic:

 

Rolnik Roman wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki i wyszedł do swojego gospodarstwa.

Najpierw otworzy drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym

przystankiem był chlew – mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do krowy

Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził trochę więcej czasu, bo musiał ją wydoić.

Świeże mleko zaniósł do domu, nalał sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman chwilę odpoczywał...

 

8. Rolnik sam w dolinie zabawa muzyczna z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U

 

 

Dodatkowo dla chętnych:

  • Animacja – Czym zajmuje się rolnik?

Czy potraficie nazwać czynności i narzędzia jakie wykorzystuje w swojej pracy rolnik?

 https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE

 

  • Kura gdacze ko, ko ko – zaśpiewajcie piosenkę

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

  • piosenki do pobrania i śpiewania

https://drive.google.com/open?id=1IVfQkLGzIMo250w1TFnaO9hk3xxRZZMj

  • Zabawy z czytaniem i literkami

http://hostuje.net/file.php?id=7a6493ed5128bc66acac7251432c4afd

 

Miłej zabawy!

 

28.04.2020r.

Temat dnia: Przygoda Trampolinka Poznajemy literkę K.