Witajcie!
- Wspólna historia – zabawa na powitanie.
Bawić się można w parze dziecko z Rodzicem albo jeśli jest taka możliwość w więcej osób. Pierwsza osoba wypowiada słowa: „Pewnego razu…”, albo „ Dawno, dawno temu…” albo „Wczoraj na spacerze spotkałam małego skrzata…i wymyśla treść zdania. Kolejna osoba dopowiada dalszy ciąg historii tak aby tworzyła logiczną kontynuację i tak na zmianę. Zabawa kończy się wtedy kiedy skończą się pomysły co dalej. Im bardziej kreatywne propozycje tym lepiej.
- Posłuchaj wiersza pt. Na huśtawce Agnieszki Kolankowskiej
Hania, Henio, Honorata,
jako że początek lata,
na huśtawce się huśtają
i tak się przekomarzają.
Henio leci na Hawaje.
Para dziewczyn tu zostaje.
Henio wciąż o wyspach mówi,
chociaż wątki ciągle gubi.
– Hipopotam?! Coś ty, Heniu!!
Hieny też nie spotkasz w cieniu!
– Co najwyżej, to homara.
Niewątpliwie też komara.
– Zobaczycie wy, dziewczyny,
jakie mieć będziecie miny,
gdy przywiozę wam z wakacji
zdjęcie moje wśród… akacji.
– A nie pośród palm, kolego?
– Może, może… i co tego?
Na hamaku będę leżał…
Nikt Heniowi nie dowierzał:
– Nie oszukuj, Heniu, nas!
Gdzie ty spędzisz letni czas?
– Dobrze… niech się każdy dowie:
u mej babci, w Hrubieszowie.
Omówienie treści.
Kto się huśta na huśtawce? O
czym rozmawiają dzieci?
Co to są Hawaje?
O jakich zwierzętach mówią dzieci?
Czy Henio zobaczy hienę i hipopotama?
Jakie zwierzęta może spotkać chłopiec?
Czy dziewczynki wierzą Heniowi?
Gdzie tak naprawdę spędzi wakacje Henio?
3. 6 LATKI
Układanie obrazków historyjki, która wydarzyła się na biwaku – KP5, s. 48–49. Dzieci opowiadają treść historyjki, wymyślają jej zakończenie. Odczytywanie przez chętne dzieci dialogów.
Prezentacja drukowanej i pisanej litery h, H.
https://podrecznikarnia.pl/images/6-latki/pliki/6-latek_alfabet_literka_H_01.pdf
Obejrzyj animację z literką H
https://www.youtube.com/watch?v=vtymVPdwi6U
Przygotuj białe, niebieskie i czerwone kartoniki.
Ułóż z białych kartoników modele wyrazów hamak, Henryk oraz zbuduj modele tych wyrazów z czerwonych (samogłoski) i z niebieskich (spółgłoski) kartoników
Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską h.
Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 48–49. Pisanie po śladzie litery h, H, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery h, nalepianie podpisów do zdjęć.
Wykonanie ćwiczenia 1 w KP5, s. 50 – kolorowanie pól według kodu.
Wykonanie ćwiczenia 2 w KP5, s. 50 – pisanie po śladzie sylab.
4. 5 LATKI
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 41) – wyszukiwanie i kolorowanie elementów, których nazwy rozpoczynają się głoską h (hipopotam, hak, hulajnoga, harmonia, herbata, helikopter).
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 40) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
5. Alfabet dla dzieci – litera H – obejrzyj bajkę
https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
6. Zaznacz w tekście poznanego wcześniej wiersza wszystkie wielkie litery H i małe h.
http://hostuje.net/file.php?id=ec9056f94726f1ed877c4b378a81df08
Dodatkowo dla chętnych
karta pracy – litera h
https://podrecznikarnia.pl/images/6-latki/pliki/6-latek_litera_H_01.pdf
Jak w łatwy sposób narysować zwierzątko? Przy okazji utrwalenie kształtu cyfr i liter
Miłej zabawy!
8.06.2020r.
Temat dnia: Mieszkańcy gleby- dżdżownica