Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Zabawa ruchowa na początek dnia. Potrzebna tylko podłoga i taśma :)

    http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/04/zabawy-ruchowe-w-domu.html

     

  2. Zabawa „Co zmieniło swoje miejsce” ?- Bardzo prosta zabawa rozwijająca percepcje wzrokową i logiczne myślenie. Bierzecie kilka dowolnych przedmiotów znajdujących się w domu (np. łyżka, kubek, książka, itd.) układacie przed dzieckiem. Po chwili dziecko zakrywa oczy a wy zmieniacie położenie przedmiotów- ustawienie. Dziecko ma odgadnąć, który przedmiot zmienił miejsce.

  3. Zabawa matematyczna pt. „Trudny rachunek” J. Brzechwy.

    Słuchanie wiersza, w trakcie którego dzieci mają liczyć występujące w wierszu kaczki i włożyć do obręczy odpowiednią liczbę kaczek – dowolnych liczmanów np. klocki

     

    "Trudny rachunek"

    Szły raz drogą trzy kaczuszki,
    Grzeczne, że aż miło.
    Pierwsza biała, druga czarna
    A ta trzecia wielobarwna.
    Na spotkanie tym kaczuszkom
    Trzy znajome wyszły:
    Pierwsza z krzaków, druga z bagna
    Trzecia prosto z Wisły.
    Aż tu jeszcze jedna idzie,
    Bardzo wesolutka
    Idzie sobie, wola drugą,
    Która jest już smutna.
    Siadły wszystkie na ławeczce
    Wtem dochodzi jedna:
    A ja jestem cała żółta
    I ostatnia chyba.
    I nie mogły się doliczyć
    Nic nie wyszło z tego
    Wiec do domu chciały wrócić
    Ale już gęsiego.

     

Wspólne sprawdzenie liczb występujących w wierszu poprzez ponowne przeliczenie klocków przez dzieci. Rodzic pomaga dziecku zrozumieć , że dochodzenie kaczek jest inaczej pojęciem dodawania . Pokazujecie znak dodawania ( + ) .Spróbujcie razem utworzyć działanie zgodnie z treścią wiersza 3 + 3 + 2 + 1 = 9

 

  1. Zabawa z pokazywaniem pt. „Omlet” Rodzic czyta wiersz i pokazuje , dziecko naśladuje gesty.

 

„ Omlet bardzo zjeść bym chciał , - dzieci masują się po brzuchu

gdybym tylko jajka miał....- przesuwają językiem dookoła warg

Potrzebuje jajek pięć – pokazują pięć palców u ręki

żeby pyszne danie zjeść. - imitują gest wkładania pożywienia do ust.

Szybko więc je muszę znaleźć – przykładają do oczu dłonie złożone w „lornetkę”

pójdzie mi to doskonale. - wystawiają kciuki obu dłoni

Pierwsze jajo – tu się schowało- wkładają prawą dłoń pod lewą pachę

Drugie jajo – tam się poturlało. - wkładają lewą dłoń w zgięcie prawego łokcia

Trzecie już widzę – jest tu na dole.- łapią się pod kolanem

A czwarte? chyba na czole.! -dotykają dłonią czoła

No a piąte? gdzie się podziało ?- wystawiają mały palec u dłoni

Ups , na głowie się rozlało.- delikatnie stukają w głowę rodzica i rozsuwają palce.

 

5. „Liczymy zwierzęta” - wprowadzenie znaku dodawania ( + ) Potrzebne będą liczmany

karteczki z cyframi i znak + i = . Rodzic czyta treść zadania a dziecko układa liczmany.

 

  • „W zagrodzie pasły się 4 krowy (dziecko układa na podłodze 4 liczmany) a potem gospodarz przyprowadził jeszcze 2 krowy.( dziecko dokłada 2 liczmany) Ile krów było razem? Dziecko zamienia liczmany na cyfry i dodajemy znak + . Układa działanie

    4 + 2 = 6

    Analogicznie robimy drugie zadanie

  • „Trzy kury dziobały ziarna , a potem dołączyło jeszcze 5 . Ile kur dziobało ziarno?

    3 + 5 = 8

 

  1. Poćwiczcie teraz dodawanie w kartach :

    6- latki otwierają i wykonują zadania w KP5 s. 12-13

    5 -latki drukują karty i przeliczają zwierzęta wpisując w kratce odpowiednią liczbę kropek lub cyfrę https://pl.pinterest.com/pin/128141551887425928/

    https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf

     

  2. Zabawa plastyczna „Rysowanie pod dyktando” Rodzic czyta treść a dziecko rysuje wg instrukcji obrazek.

Narysuj w prawym górnym rogu kartki słońce. W lewym górnym rogu kartki narysuj chmurę. W prawym dolnym rogu kartki narysuj krowę . Na środku narysuj kwiaty. W lewym dolnym rogu kartki narysuj konia. Brawo.! Potem można sprawdzić i spytać dziecko gdzie narysowało krowę...itd.

 

 

Dodatkowe zadanie dla chętnych :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29 kwietnia 2020

Temat dnia: Czym się zajmuje rolnik?