-
Zabawa ruchowa na początek dnia. Potrzebna tylko podłoga i taśma :)
http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/04/zabawy-ruchowe-w-domu.html
-
Zabawa „Co zmieniło swoje miejsce” ?- Bardzo prosta zabawa rozwijająca percepcje wzrokową i logiczne myślenie. Bierzecie kilka dowolnych przedmiotów znajdujących się w domu (np. łyżka, kubek, książka, itd.) układacie przed dzieckiem. Po chwili dziecko zakrywa oczy a wy zmieniacie położenie przedmiotów- ustawienie. Dziecko ma odgadnąć, który przedmiot zmienił miejsce.
-
Zabawa matematyczna pt. „Trudny rachunek” J. Brzechwy.
Słuchanie wiersza, w trakcie którego dzieci mają liczyć występujące w wierszu kaczki i włożyć do obręczy odpowiednią liczbę kaczek – dowolnych liczmanów np. klocki
"Trudny rachunek"
Szły raz drogą trzy kaczuszki,
Grzeczne, że aż miło.
Pierwsza biała, druga czarna
A ta trzecia wielobarwna.
Na spotkanie tym kaczuszkom
Trzy znajome wyszły:
Pierwsza z krzaków, druga z bagna
Trzecia prosto z Wisły.
Aż tu jeszcze jedna idzie,
Bardzo wesolutka
Idzie sobie, wola drugą,
Która jest już smutna.
Siadły wszystkie na ławeczce
Wtem dochodzi jedna:
A ja jestem cała żółta
I ostatnia chyba.
I nie mogły się doliczyć
Nic nie wyszło z tego
Wiec do domu chciały wrócić
Ale już gęsiego.
Wspólne sprawdzenie liczb występujących w wierszu poprzez ponowne przeliczenie klocków przez dzieci. Rodzic pomaga dziecku zrozumieć , że dochodzenie kaczek jest inaczej pojęciem dodawania . Pokazujecie znak dodawania ( + ) .Spróbujcie razem utworzyć działanie zgodnie z treścią wiersza 3 + 3 + 2 + 1 = 9
-
Zabawa z pokazywaniem pt. „Omlet” Rodzic czyta wiersz i pokazuje , dziecko naśladuje gesty.
„ Omlet bardzo zjeść bym chciał , - dzieci masują się po brzuchu
gdybym tylko jajka miał....- przesuwają językiem dookoła warg
Potrzebuje jajek pięć – pokazują pięć palców u ręki
żeby pyszne danie zjeść. - imitują gest wkładania pożywienia do ust.
Szybko więc je muszę znaleźć – przykładają do oczu dłonie złożone w „lornetkę”
pójdzie mi to doskonale. - wystawiają kciuki obu dłoni
Pierwsze jajo – tu się schowało- wkładają prawą dłoń pod lewą pachę
Drugie jajo – tam się poturlało. - wkładają lewą dłoń w zgięcie prawego łokcia
Trzecie już widzę – jest tu na dole.- łapią się pod kolanem
A czwarte? chyba na czole.! -dotykają dłonią czoła
No a piąte? gdzie się podziało ?- wystawiają mały palec u dłoni
Ups , na głowie się rozlało.- delikatnie stukają w głowę rodzica i rozsuwają palce.
5. „Liczymy zwierzęta” - wprowadzenie znaku dodawania ( + ) Potrzebne będą liczmany
karteczki z cyframi i znak + i = . Rodzic czyta treść zadania a dziecko układa liczmany.
-
„W zagrodzie pasły się 4 krowy (dziecko układa na podłodze 4 liczmany) a potem gospodarz przyprowadził jeszcze 2 krowy.( dziecko dokłada 2 liczmany) Ile krów było razem? Dziecko zamienia liczmany na cyfry i dodajemy znak + . Układa działanie
4 + 2 = 6
Analogicznie robimy drugie zadanie
-
„Trzy kury dziobały ziarna , a potem dołączyło jeszcze 5 . Ile kur dziobało ziarno?
3 + 5 = 8
-
Poćwiczcie teraz dodawanie w kartach :
6- latki otwierają i wykonują zadania w KP5 s. 12-13
5 -latki drukują karty i przeliczają zwierzęta wpisując w kratce odpowiednią liczbę kropek lub cyfrę https://pl.pinterest.com/pin/128141551887425928/
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf
-
Zabawa plastyczna „Rysowanie pod dyktando” Rodzic czyta treść a dziecko rysuje wg instrukcji obrazek.
„Narysuj w prawym górnym rogu kartki słońce. W lewym górnym rogu kartki narysuj chmurę. W prawym dolnym rogu kartki narysuj krowę . Na środku narysuj kwiaty. W lewym dolnym rogu kartki narysuj konia. Brawo.! Potem można sprawdzić i spytać dziecko gdzie narysowało krowę...itd.
Dodatkowe zadanie dla chętnych :
-
Nauka dodawania https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo
-
Odkoduj ukryte cyferki https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/UkryteLitery.pdf
-
Co mamy ze zwierząt https://pl.pinterest.com/pin/718535315529147975/
29 kwietnia 2020
Temat dnia: Czym się zajmuje rolnik?