Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Zwariowany poranek” - zabawa dramowa. Rodzic recytuje wiersz, a dziecko ilustruje tekst ruchem.

    Idzie tata na paluszkach (dzieci idą na placach)
    cicho skrada się do łóżka (kładą place na ustach i mówią ciii)
    w mamy ucho szepcze zdanie (szemrają po cichu)
    Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)


    Mama zrywa się z pościeli (wyciągają ręce do góry i podskakują)
    gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą kołdrę)
    pędzi szybko wprost do szafy (biegną)

Stawia czajnik na kuchence (trzymają przedmiot i stawiają go)
potem bierze mnie za ręce (robią z ramion kołyskę)
są gilgotki, jest ściskanie (wzajemnie się łaskoczą i obejmują)
plus turlanie na tapczanie (turlają się po dywanie)


Co w tym czasie robi tata? (rozkładają ręce)
Lista zajęć jest bogata
parzy kawę, piecze grzanki (pokazują na palach listę czynności)
kładzie noże, stawia szklanki.


Gdy śniadanie już zjedzone, (głaszczą się po brzuchach)
mama mruga w moją stronę (mrugają jednym okiem)
Wkładaj kurtkę szybko Wiola! (wołają kogoś ręką)
Bo jedziemy do przedszkola (naśladują jazdę samochodem)


Tata krztusi się ze śmiechu (śmieją się)
Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)
Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)
Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).

 

2.Posłuchaj piosenki pt. Mama w kuchni. Odpowiedz na pytania. Naucz się piosenki na pamięć i śpiewaj w wolnej chwili.

https://drive.google.com/file/d/1oNYPwwnclu3ushpLWlc7AaQQTcLMcOMe/view?usp=sharing

 

Pytania do piosenki:

Jak zachowuje się mama w piosence? Co dziwnego zrobiła mama? Dlaczego mama dziwnie się zachowuje?

Kogo chciał zjeść krokodyl?

 

  1. Zabawa „Ciasto dla mamy”

 

Weź do ręki dowolną piłeczkę i usiądź na podłodze. Poproś rodzica aby przeczytał ci krótką rymowankę i wykonuj gesty z piłeczką:

 

Mąka, cukier, jajko, masło – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;

zaraz zrobię z tego ciasto. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;

Zakręcimy, zamieszamy – dwukrotne zakręcenie piłką na podłodze;

pyszne ciasto tu podamy. – wystawienie piłki w dłoni przed sobą;

Może jeszcze truskaweczki – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;

 Aby słodkie ciasto było, – masowanie piłką po brzuchu;

mamie humor poprawiło. – podrzucenie piłki do góry i złapanie jej.

 

  1. Zabawy sensoryczne z zawodami

Do zabawy potrzebny będzie worek lub pudełko z przedmiotami, które są dostępne w domu np. wałek, grzebień, bandaż albo plaster na rany, śrubokręt albo klucz francuski, książka, okulary, kwiatek, długopis, młotek, ściereczka, szpulka nici

Dziecko wkłada ręce do worka lub pudełka i za pomocą dotyku próbuje odgadnąć jaki przedmiot trzyma w ręce i określić w jakim zawodzie jest on wykorzystywany:

wałek – kucharz

grzebień – fryzjer

bandaż, plaster – lekarz, pielęgniarka

śrubokręt, klucz francuski – mechanik

książka – nauczyciel

okulary – optyk

kwiatek – kwiaciarka, florysta

młotek – stolarz

ściereczka – sprzątaczka

nici – krawcowa.

Jaki zawód wykonują Twoi Rodzice? Czy wiesz czym się zajmują?

 

  1. Poznajemy zawody – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

 

  1. Zadania z książek

6 latki

 Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 26–27. Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie, rysowanie takich samych kół, uzupełnianie rysunku zgodnie z podpisem.

 

5 latki

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 25) – rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez kolorowanie rysunków, których nazwy rozpoczynają się wskazanymi głoskami.

 

  1. Rozwiąż zagadki:

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra.   (aktor)

Wśród świateł jaskrawych pracuje,
By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć
I na białych kartach kolory rozłożyć.
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach.   (fotograf)

Jak się nazywa taki lekarz
Którego pacjent głośno szczeka?   (weterynarz)

Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo.   (sprzedawca)

Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie?   (strażak)

Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu.
Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz.   (kominiarz)

Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały?   (krawiec)

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje?   (policjant)

Ktoś w białym fartuchu,
skaleczony palec nam bandażuje,
A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje.   (pielęgniarka)

 

  1. Masażyk na zakończenie

Co robią różni ludzie?” - masaż - zabawa ilustracyjna do wiersza. Dzieci zwrócone plecami do Rodzica słuchają rymowanki – rodzic wykonuje masaż


Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

 

Miłej zabawy!

 

 

27.05.2020r.

Temat dnia: Przygoda Trampolinka- R jak robot