Witajcie
- Dziś zaczniemy od przypomnienia sobie poznanych już cyfr. Pomoże Wam w tym Smok Edzio.
https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M
- Posłuchajcie wiersza:
Pierwszy nasz motylek ma brzuszek pękaty
I pasek szeroki, co dostał od taty.
Ten drugi motylek ma czapkę na głowie
Czy mu nie gorąco? Kto na to odpowie?
A ten trzeci motyl kolorowy cały
W ręku ma lizaka, co mu dzieci dały.
A czwarty motylek w dużym kapeluszu
Chyba nic nie słyszy, no, bo nie ma uszu.
A piąty motylek trąbkę w ręku trzyma
Trąbi na niej głośno, że minęła zima.
A szósty motylek, zupełnie malutki
Szepce cichuteńko: „chcę mieć własne butki”.
A siódmy motylek, jakby większy nieco
Woła: „Patrzcie w górę, ptaki, ptaki lecą”.
A ósmy motylek ma kilka wąsików
Kokardę pod szyją i osiem guzików.
Motylek dziewiąty to panna radosna
Ma barwną spódniczkę, niczym nasza wiosna.
Dziesiąty motylek ma walizek tyle
Bo leci na wczasy, na wczasy motyle!!
Pytania do dzieci:
- Ile motylków było w wierszu?
- Czy pamiętasz, który motylek trzymał w ręce trąbkę?
- Co miał na głowie drugi motylek?
- Który z kolei motylek wyjechał na wczasy?
- Wprowadzenie liczby 10.
- Pokaz liczby 10
- Objaśnienie przez dzieci z jakich dwóch cyfr składa się liczba 10
- Rysowanie palcem w powietrzu liczby 10, potem na stole, na plecach rodzica
- Liczymy z biedronkami.
Policz ile kropek ma każda biedronka i zaznacz pod nią odpowiednią cyferkę
https://pl.pinterest.com/pin/6473993202155051/
- Przeliczanie elementów na tablicach demonstracyjnych – dzieci wspólnie z Rodzicem przeliczają ilość elementów
https://drive.google.com/file/d/1VhCgKGwSXZav0kWugpYnEkQMmjSe1wlc/view
- Liczenie przez dzieci palców w obu rękach: 5 palców u jednej ręki, 5 palców u drugiej to razem 10 palców
- Klaskanie, tupanie, podskakiwanie – dzieci wykonują ruchy i przeliczają do 10.
- Rozwiązywanie prostych zadań z treścią:
— Nad łąką fruwało 9 motyli niebieskich i 1 żółty. Ile wszystkich motyli było nad łąką?
— Na łące rosły 3 kwiaty pomarańczowe i 7 czerwonych. Ile kwiatów rosło na łące?
— W prawej ręce mam 5 palców i w lewej mam 5 palców. Ile mam wszystkich palców
razem?
Dzieci po usłyszeniu każdego zadania układają liczmany zgodnie z ilością elementów
podanych w zadaniu, np. odliczają 9 klocków i dosuwają 1 klocek, przeliczają ustalając w ten sposób wynik dodawania.
9+1= 10
3+7 =10
5+5= 10
9. Ćwiczenia w książkach:
6 LATKI
Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 52–53. Pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i liczby 10, dorysowywanie płatków kwiatom, kolorowanie skrzynki w której rośnie 10 kwiatów, kolorowanie od dołu dziesiątego motylka.
5 LATKI
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 44) – utrwalanie wiadomości o owadach poprzez rozwiązywanie zagadek.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 45) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu liczby (np. kawałkami bibuły), rysowanie liczby palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest dziesięć.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 46) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej, przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.
- Zabawa relaksacyjna pt. „Zgadnij, jaką jestem cyfrą“.
Rysowanie przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki, cyfr od 0 do 10 - na plecach rodzica.
https://www.youtube.com/watch?v=RgAsjz8qWJU
DODATKOWO DLA CHĘTNYCH:
Wykonaj polecenia
https://pl.pinterest.com/pin/531213718541688289/
Utrwal poznane cyfry i liczbę 10
https://pl.pinterest.com/pin/796152040350067651/
Miłej zabawy!
10.06.2020r.
Temat dnia: Jak powstaje tęcza?