Smaller Default Larger

Spis treści

 

Witajcie

 

  1. Dziś zaczniemy od przypomnienia sobie poznanych już cyfr. Pomoże Wam w tym Smok Edzio.

 

https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M

 

  1. Posłuchajcie wiersza:

 

Pierwszy  nasz motylek ma brzuszek pękaty

I pasek szeroki, co dostał od taty.

Ten drugi motylek ma czapkę na głowie

Czy mu nie gorąco? Kto na to odpowie?

A ten trzeci motyl kolorowy cały

W  ręku ma lizaka, co mu dzieci dały.

A czwarty motylek w dużym kapeluszu

Chyba nic nie słyszy, no, bo nie ma uszu.

A piąty motylek trąbkę w ręku trzyma

Trąbi na niej głośno, że minęła zima.

A szósty motylek, zupełnie malutki

Szepce cichuteńko: „chcę mieć własne butki”.

A siódmy motylek, jakby większy nieco

Woła: „Patrzcie w górę, ptaki, ptaki lecą”.

A ósmy motylek ma kilka wąsików

Kokardę pod szyją i osiem guzików.

Motylek dziewiąty to panna radosna

Ma barwną spódniczkę, niczym nasza wiosna.

Dziesiąty motylek ma walizek tyle

Bo leci na wczasy, na wczasy motyle!!

 

Pytania do dzieci:

- Ile motylków było w wierszu?

- Czy pamiętasz, który motylek trzymał w ręce trąbkę?

- Co miał na głowie drugi motylek?

- Który z kolei motylek wyjechał na wczasy?

 

  1. Wprowadzenie liczby 10.

 

  • Pokaz liczby 10

https://3.bp.blogspot.com/-CRWofzpPxXE/W6FRKS5wfQI/AAAAAAAAC_o/qiH16MXi3ykX31lqlKw0x0eBdOdjHcbmwCLcBGAs/s1600/Slajd10.png

 

  • Objaśnienie przez dzieci z jakich dwóch cyfr składa się liczba 10
  • Rysowanie palcem w powietrzu liczby 10, potem na stole, na plecach rodzica

 

  1. Liczymy z biedronkami.

 

Policz ile kropek ma każda biedronka i zaznacz pod nią odpowiednią cyferkę

https://pl.pinterest.com/pin/6473993202155051/

 

  1. Przeliczanie elementów na tablicach demonstracyjnych – dzieci wspólnie z Rodzicem przeliczają ilość elementów

https://drive.google.com/file/d/1VhCgKGwSXZav0kWugpYnEkQMmjSe1wlc/view

 

  1. Liczenie przez dzieci palców w obu rękach: 5 palców u jednej ręki, 5 palców u drugiej to razem 10 palców

 

  1. Klaskanie, tupanie, podskakiwanie – dzieci wykonują ruchy i przeliczają do 10.

 

  1. Rozwiązywanie prostych zadań z treścią:

— Nad łąką fruwało 9 motyli niebieskich i 1 żółty. Ile wszystkich motyli było nad łąką?

— Na łące rosły 3 kwiaty pomarańczowe i 7 czerwonych. Ile kwiatów rosło na łące?

— W prawej ręce mam 5 palców i w lewej mam 5 palców. Ile mam wszystkich palców

razem?

 

Dzieci po usłyszeniu każdego zadania układają liczmany zgodnie z ilością elementów

podanych w zadaniu, np. odliczają 9 klocków i dosuwają 1 klocek, przeliczają ustalając w ten sposób wynik dodawania.

9+1= 10

3+7 =10

5+5= 10

 

9. Ćwiczenia w książkach:

6 LATKI

Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 52–53. Pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i liczby 10, dorysowywanie płatków kwiatom, kolorowanie skrzynki w której rośnie 10 kwiatów, kolorowanie od dołu dziesiątego motylka.

 

5 LATKI

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 44) – utrwalanie wiadomości o owadach poprzez rozwiązywanie zagadek.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 45) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu liczby (np. kawałkami bibuły), rysowanie liczby palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest dziesięć.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 46) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej, przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.

 

  1. Zabawa relaksacyjna pt. „Zgadnij, jaką jestem cyfrą“.

Rysowanie przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki, cyfr od 0 do 10 - na plecach rodzica.

https://www.youtube.com/watch?v=RgAsjz8qWJU

 

DODATKOWO DLA CHĘTNYCH:

Wykonaj polecenia

https://pl.pinterest.com/pin/531213718541688289/

 

 

Utrwal poznane cyfry i liczbę 10

https://pl.pinterest.com/pin/796152040350067651/

 

Miłej zabawy!

 

 

 

10.06.2020r.

Temat dnia: Jak powstaje tęcza?