Witajcie kochani:) Dziś sprawdzimy jak wiele nauczyliście się przez ostatnie miesiące, ale na początku rozruszajcie się troszkę …
1. Zabawy ruchowe
- Zabawa Spłoszony koń. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na klaśnięcie Rodzica dziecko kuca i zwija się w kłębuszek. Powtarzamy kilka razy.
- Zabawa Żółwie. Dziecko przyjmuje pozycję na kolanach. Na plecach dziecka położone są 2 woreczki. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze doniesienie woreczków do miejsca mety. Zabawę można powtórzyć dwukrotnie.
- Zabawa Spacer Pajączka. Na hasło: Rodzica „Pajączek na spacer!” dziecko porusza się po pokoju w podporze tyłem, palce rąk ma szeroko rozstawione, biodra unosi wysoko w gorę. Na hasło: „Pajączek odpoczywa” dziecko kładzie się na plecach , podnosi ugięte ręce i nogi w górę., naśladując pająka trzymającego się sieci.
- Zabawa Na trzy w górę hop!. Dziecko wykonuje przysiad podparty, ręce opiera przed sobą na podłodze. Wypowiada słowa: Raz, dwa, trzy, hop! I wysoko wyskakuje w górę, wyciągając ręce przed siebie i klaszcząc w dłonie.
- Zabawa Ula, ula, w której ręce złota kula? Dziecko z Rodzicem stoi w parze naprzeciwko siebie. Jedna osoba ukrywa w prawej lub lewej ręce jakiś drobny przedmiot, np. szklaną kulkę. Przekłada ją za plecami i wyciąga ręce przed siebie, mówiąc: Ula, ula, w której ręce złota kula? Druga osoba zgaduje, w której ręce ukryty jest przedmiot. Gdy odgadnie następuje zamiana ról. Jeśli mu się nie uda, próbuje do skutku.
-
A teraz czas na pracę w książkach.
6 latki - Wykonajcie w KP5, s. 59.
5 latki- wykonajcie w KP4, ćw. 1 s. 48-49
3. Czas na sprawdzenie ile już umiecie:
Zadanie 1.
Potrafię czytać https://mamotoja.pl/czytaj-razem-z-mama-gra-dla-dzieci,nauka-czytania-artykul,9603,r1p1.html
Możecie wykorzystać wyrazy z obrazkami karty 30, 31 z KA lub karty 32 z KA z sylabami.
Zadanie 2.
Potrafię rozwiązać działania ( utrwalamy dodawanie, odejmowanie) https://www.szybkiplik.pl/H87hczD7vN
https://www.szybkiplik.pl/63Bm6Z62fq
Zadanie 3.
Potrafię pisać po śladzie
https://www.szybkiplik.pl/2X7U5YGP26
https://wydawnictwonotes.pl/produkt/literkowo-poznajemy-i-utrwalamy-literki/
Zadanie 4.
Potrafię wymienić dni tygodnia, pory roku, żywioły. Wybierz po jednym wyrazie i ułóż z nim zdanie. Możesz narysować obrazek związany z tym wyrazem
Zadanie 5.
Znam figury geometryczne, potrawie ułożyć narysować wg wzoru https://pl.pinterest.com/pin/525373112766309738/
https://pl.pinterest.com/pin/528117493808170571/
Zadanie 6
Potrafię rozwiązać rebus obrazkowo- lirerowy https://www.szybkiplik.pl/WDq26QATqu
http://maluchwdomu.pl/2017/10/rebusy-dla-dzieci.html/rebusy-pogoda
Mamy nadzieję , że wszystkie zadania świetnie wykonaliście:)
Dodatkowo dla chętnych:
-
utrwalenie głosek quiz - https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/52d1ef34a02df156cb465cbd538b7dda_/index.html
-
ćwiczymy czytanie wyrazów https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b1f2c4fe4824c23399b9628a11e09658_/index.html
-
kodowanie – zabawa z piłką https://koduj.gov.pl/wp-content/uploads/2020/04/zabawa11_zabawa_z_pi%C5%82k%C4%85.pdf
JĘZYK ANGIELSKI
Szanowni Państwo!
Mała dawka angielskiego dla Waszych Pociech.
Z poważaniem Diana Tochowicz
It’s sunny. It’srainy. It’s windy. It is sunny day.
Sun, rain, wind.
Isit sunny?
15 czerwca 2020
Temat dnia: Trampolinek i żywioły