Witajcie :)
Kontynuujemy jeszcze temat wiosny i proponujemy zabawy na dziś.
1. Wspólne przeczytanie krótkiego opowiadania pt.”Zielona Żabka” autorstwa B. Formy
„ Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jak powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.
W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wokół zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.
-
rozmowa z dzieckiem - zwrócenie uwagi na ubarwienie niektórych zwierząt w przyrodzie jako forma kamuflażu ,ochrony przed wrogiem.
2. „Co mam na myśli?” – rodzic opisuje konkretną rzecz , tak aby dziecko odgadło pamiętając ze jest ono w kolorze zielonym:
• żaba,
• drzewo,
• liście,
• sałata,
• groszek,
• jabłko.
3. „Gram w zielone” – zabawa utrwalająca umiejętność rozpoznawania koloru zielonego. Rodzic mówi:
„W Zielonej krainie wesoło czas płynie, strój zielony mam i w zielone gram”.
Następnie pyta dziecko”?
- Grasz w zielone?
Dziecko odpowiada - Gram!
- Masz zielone?
Dziecko : - Mam! Przy słowie „ mam” pokazuje i mówi, co ma na sobie w kolorze zielonym (np. bluzka, spodnie, skarpetki , opaska, a jak skończą się pomysły to można szukać rzeczy, które są w domu w kolorze zielonym, lub w przyrodzie ...(liście, trawa itd.)
4. Z... jak zając , zawilec, zamek....zapoznanie z literką „Z”z”
- układanie historyjki obrazkowej „Przygoda Trampolinka i Zyty na zamku” z kart pracy KP 4 . s. 24-25 , opowiadanie treści obrazków , ustalenie kolejności zdarzeń,
- wyszukiwanie literki Z w gazetach , czasopismach- zaznaczanie jej pisakiem niebieskim
- ćw. grafomotoryczne literki „Z „ http://pisupisu.pl/upload/literki/z.pdf
5. Piosenka do śpiewania „Zielona trawa, zielony mech”
https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
„Zielona trawa, zielony mech” – wspólne śpiewanie piosenki:
1)Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
roześmiana i zielona,
razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:
Ref. Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba, rech, rechu, rech /2x
2)Rośnie trawa, rosną listki,
rosną szybko dzieci wszystkie,
przyfrunęły też bociany
i klekocą tak
:
Ref. Zielona trawa, zielony mech...
3)W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle,
a wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew:
Ref. Zielona trawa, zielony mech...
6. Plastyczna zabawa badawcza “Zielony świat”
-dziecko mieszając różne kolory dochodzi do uzyskania koloru zielonego poprzez połączenie koloru niebieskiego i żółtego, tworząc różne odcienie zieleni uzyskują efekty barwne podczas malowania ...może to być zielony potwór.....zielona kula ziemska ...lub cokolwiek innego -niech zadziała wyobraźnia dziecka :)
Dodatkowo dla chętnych :
https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/rysuj-zajaczka-591
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/zabawy/abecadlo-z
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-owoc
Piątek 27 marca 2020 r.
Temat dnia: Wiosna w błękitnej sukience