Smaller Default Larger

Spis treści

Witajcie :)

Kontynuujemy jeszcze temat wiosny i proponujemy zabawy na dziś.

 

1. Wspólne przeczytanie krótkiego opowiadania pt.”Zielona Żabka” autorstwa B. Formy

 

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jak powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.
W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wokół zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

 

  • rozmowa z dzieckiem - zwrócenie uwagi na ubarwienie niektórych zwierząt w przyrodzie jako forma kamuflażu ,ochrony przed wrogiem.

 

2. „Co mam na myśli?” – rodzic opisuje konkretną rzecz , tak aby dziecko odgadło pamiętając ze jest ono w kolorze zielonym:
żaba,
drzewo,
liście,
sałata,
groszek,
jabłko.

 

 

3. „Gram w zielone” – zabawa utrwalająca umiejętność rozpoznawania koloru zielonego. Rodzic mówi:

W Zielonej krainie wesoło czas płynie, strój zielony mam i w zielone gram”.
Następnie pyta dziecko”?
- Grasz w zielone?
Dziecko odpowiada - Gram!
- Masz zielone?
Dziecko : - Mam! Przy słowie „ mam” pokazuje i mówi, co ma na sobie w kolorze zielonym (np. bluzka, spodnie, skarpetki , opaska, a jak skończą się pomysły to można szukać rzeczy, które są w domu w kolorze zielonym, lub w przyrodzie ...(liście, trawa itd.)

 

 

4. Z... jak zając , zawilec, zamek....zapoznanie z literką „Z”z”

- układanie historyjki obrazkowej „Przygoda Trampolinka i Zyty na zamku” z kart pracy KP 4 . s. 24-25 , opowiadanie treści obrazków , ustalenie kolejności zdarzeń,

- wyszukiwanie literki Z w gazetach , czasopismach- zaznaczanie jej pisakiem niebieskim

- ćw. grafomotoryczne literki „Z „ http://pisupisu.pl/upload/literki/z.pdf

 

 

5. Piosenka do śpiewania „Zielona trawa, zielony mech”

 

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

Zielona trawa, zielony mech” – wspólne śpiewanie piosenki:
1)Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
roześmiana i zielona,
razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:


Ref. Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba, rech, rechu, rech /2x

2)Rośnie trawa, rosną listki,
rosną szybko dzieci wszystkie,
przyfrunęły też bociany
i klekocą tak

:
Ref. Zielona trawa, zielony mech...


3)W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle,
a wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew:
Ref. Zielona trawa, zielony mech...

 

 

6. Plastyczna zabawa badawcza “Zielony świat”

-dziecko mieszając różne kolory dochodzi do uzyskania koloru zielonego poprzez połączenie koloru niebieskiego i żółtego, tworząc różne odcienie zieleni uzyskują efekty barwne podczas malowania ...może to być zielony potwór.....zielona kula ziemska ...lub cokolwiek innego -niech zadziała wyobraźnia dziecka :)

 

 

 

 

 

 

Dodatkowo dla chętnych :

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/rysuj-zajaczka-591

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/zabawy/abecadlo-z

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-owoc

 

 

 

 

 

 

 

Piątek 27 marca 2020 r.

Temat dnia: Wiosna w błękitnej sukience