Witajcie kochani:)
Dzisiaj zapraszamy dzieciaki do wiosennego ogrodu. Oto kilka propozycji zabaw:
-
Na początku wysłuchajcie piosenki „W naszym ogródeczku”
Na podstawie wysłuchanej piosenki i dostępnych ilustracji podczas piosenki niech dziecko spóbuje opowiedzieć w kilku zdaniach , co robimy na wiosnę w ogrodzie? Jeśli ktoś ma ogród , i zaczyna wiosenne porządki jest to super okazja , żeby na żywo pokazać dziecku, a nawet zachęcić je do małej pomocy podczas prac w ogrodzie.
-
Zagadki słowne
-
To narzędzie jest potrzebne,
gdy uprawiać grządki chcemy.
Można nią wykopać dołek,
ziemię szybko przekopiemy. (Łopata)
-
To narzędzie z długim drążkiem
grzebień trochę przypomina,
Ogrodnik nim grabi ziemię,
gdy w ogródku siać zaczyna. (grabie)
-
Wiosną malutkie ziarenka
można w ogródku wysiewać.
Wyrosną z nich piękne rośliny,
gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)
-
Dba o rośliny w ogrodzie,
by nie zjadł ich żaden szkodnik,
sieje , sadzi, podlewa,
a ten pan to ….. (ogrodnik)
-
Są pachnące, kolorowe,
dają znać: Nadchodzi wiosna!
To właśnie one sprawiają,
że to pora jest radosna. (kwiaty)
Odgadnięte wyrazy podzielić na sylaby , głoski
-
Przygotowanie do czytania i pisania- zapoznanie dziecka z literką „Ł , ł”
- Układanie obrazków historyjki „Trampolinek i Łatek w ogrodzie” karty pracy (6 latki)
KP 4, str. 32-33, dziecko opowiada treść historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń
- podawanie przez dziecko wyrazów , które rozpoczynają się na głoskę ł, oraz takich , w których słychać głoskę ł
- wykonanie ćw. KP 4 str. 32-33- pisanie po śladzie literki Ł ł,
- 5 - latki ozdabiają literkę ł w dowolny sposób, mogą wykleić ją plasteliną, lub kolorowym papierem
-
„Wiosenny ogródek ”- rozpoznawanie kierunków na kartce .
Dziecko słucha poleceń rodzica, i rysuje wg instrukcji :
-
na górze na środku narysuj słoneczko,
- na dole po prawej stronie płotek,
- w prawym, górnym rogu kartki - chmurkę,
- lewym, dolnym rogu kartki - drzewo,
- na pierwszej grządce od dołu narysuj 3 stokrotki i 2 tulipany,
- na drugiej grządce 4 tulipany i 3 bratki,
- teraz policz ile jest kwiatów na każdej grządce i narysuj z prawej strony cyfrę oznaczającą ich liczbę,
- sprawdzenie pracy przez rodzica.
-
Dla chętnych praca do wydruku:
- pocięcie obrazka, ułożenie w odpowiedniej kolejności , omówienie etapów wzrostu roślinki
https://pl.pinterest.com/pin/673569687988487073/
- proste dodawanie liczb , dopasowanie kwiatka do doniczki
https://pl.pinterest.com/pin/507358714240867289/
- bajka edukacyjna -Abecadło- literka Ł
https://www.youtube.com/watch?v=dbcNF4SQETg
- Bajka o Skrzacie Borówce- wizyta w ogrodzie
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
- Kto ma ochotę i możliwości to może zasiać z dzieckiem nasionka pszenicy lub jęczmienia do doniczki, albo w małych puszeczkach po konserwie lub na talerzu na wacie zasiać rzerzuchę. Bedzie ładnie komponować się na wielkanocnym stole. Powodzenia i życzę wszystkim Miłęgo dnia :)
2 kwietnia 2020
Temat zajęć: Kwiecień plecień