Smaller Default Larger

Spis treści

Witajcie kochani:)

Dzisiaj zapraszamy dzieciaki do wiosennego ogrodu. Oto kilka propozycji zabaw:

 

  1. Na początku wysłuchajcie piosenki „W naszym ogródeczku”

    https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

 

Na podstawie wysłuchanej piosenki i dostępnych ilustracji podczas piosenki niech dziecko spóbuje opowiedzieć w kilku zdaniach , co robimy na wiosnę w ogrodzie? Jeśli ktoś ma ogród , i zaczyna wiosenne porządki jest to super okazja , żeby na żywo pokazać dziecku, a nawet zachęcić je do małej pomocy podczas prac w ogrodzie.

 

  1. Zagadki słowne

 

  • To narzędzie jest potrzebne,

    gdy uprawiać grządki chcemy.

    Można nią wykopać dołek,

    ziemię szybko przekopiemy. (Łopata)

 

  • To narzędzie z długim drążkiem

    grzebień trochę przypomina,

    Ogrodnik nim grabi ziemię,

    gdy w ogródku siać zaczyna. (grabie)

 

  • Wiosną malutkie ziarenka

    można w ogródku wysiewać.

    Wyrosną z nich piękne rośliny,

    gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)

 

  • Dba o rośliny w ogrodzie,

    by nie zjadł ich żaden szkodnik,

    sieje , sadzi, podlewa,

    a ten pan to ….. (ogrodnik)

 

  • Są pachnące, kolorowe,

    dają znać: Nadchodzi wiosna!

    To właśnie one sprawiają,

    że to pora jest radosna. (kwiaty)

 

Odgadnięte wyrazy podzielić na sylaby , głoski

 

  1. Przygotowanie do czytania i pisania- zapoznanie dziecka z literką „Ł , ł

     

    - Układanie obrazków historyjki „Trampolinek i Łatek w ogrodzie” karty pracy (6 latki)

    KP 4, str. 32-33, dziecko opowiada treść historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń

    - podawanie przez dziecko wyrazów , które rozpoczynają się na głoskę ł, oraz takich , w których słychać głoskę ł

    - wykonanie ćw. KP 4 str. 32-33- pisanie po śladzie literki Ł ł,

    - 5 - latki ozdabiają literkę ł w dowolny sposób, mogą wykleić ją plasteliną, lub kolorowym papierem

 

  1. Wiosenny ogródek ”- rozpoznawanie kierunków na kartce .

    Dziecko słucha poleceń rodzica, i rysuje wg instrukcji :

  • na górze na środku narysuj słoneczko,
    - na dole po prawej stronie płotek,
    - w prawym, górnym rogu kartki - chmurkę,
    - lewym, dolnym rogu kartki - drzewo,
    - na pierwszej grządce od dołu narysuj 3 stokrotki i 2 tulipany,
    - na drugiej grządce 4 tulipany i 3 bratki,
    - teraz policz ile jest kwiatów na każdej grządce i narysuj z prawej strony cyfrę oznaczającą ich liczbę,
    - sprawdzenie pracy przez rodzica.

 

 

  1. Dla chętnych praca do wydruku:

    - pocięcie obrazka, ułożenie w odpowiedniej kolejności , omówienie etapów wzrostu roślinki

    https://pl.pinterest.com/pin/673569687988487073/

    - proste dodawanie liczb , dopasowanie kwiatka do doniczki

    https://pl.pinterest.com/pin/507358714240867289/

     - bajka edukacyjna -Abecadło- literka Ł

    https://www.youtube.com/watch?v=dbcNF4SQETg

    - Bajka o Skrzacie Borówce- wizyta w ogrodzie

    https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

     

  2. Kto ma ochotę i możliwości to może zasiać z dzieckiem nasionka pszenicy lub jęczmienia  do doniczki, albo w małych puszeczkach po konserwie lub na talerzu na wacie zasiać rzerzuchę. Bedzie ładnie komponować się na wielkanocnym stole.      Powodzenia i życzę wszystkim Miłęgo dnia :)

 

 

 

 

 

2 kwietnia 2020

Temat zajęć: Kwiecień plecień