Smaller Default Larger

Spis treści

Witajcie!

 

  1. Zabawa ,,W jakim domku mieszka słoń?”:

 

Zabawa ma na celu doskonalenie syntezy słuchowej wyrazów. 

Do zabawy potrzebne będą domki w czterech różnych kolorach i zdjęcia przedstawiające różne rodzaje zwierząt.

DOMKI

 https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcQ1V3eWpmU2I3LWs/view

 

Rodzic głoskuje nazwy zwierząt i określa, w którym domku mieszkają, np.: W żółtym domku mieszka m-a-ł-p-a. 

Zabawa jest prowadzona w taki sposób, aby w jednym domku znalazły się zwierzęta egzotyczne, w drugim zwierzęta leśne, w trzecim zwierzęta hodowlane, zaś w czwartym zwierzęta domowe. Po wykonaniu zadania dziecko określa co łączy mieszkańców poszczególnych domków.

W zabawie, możemy dodatkowo poprosić dzieci o przeliczenie zwierząt w każdym domku i porównanie, w którym domku jest najmniej, a w którym najwięcej zwierząt.

 

ZWIERZĘTA

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcWTBic1l0WXpIdjA/view

 

  1. 6 latki

Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 30–31 – utrwalanie nazw zwierząt, opisywanie ich wyglądu, przypomnienie, które z przedstawionych na zdjęciach zwierząt są ptakami, kolorowanie konturowego rysunku papugi.

 

5 latki

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 28–29) – utrwalenie liter i cyfr, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności wzrokowej.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 30) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności grafomotorycznej. Dzieci rysują po śladzie (najlepiej kredkami w różnych kolorach) odszukane zwierzęta. Nazywają je: żyrafa, delfin, krokodyl, lew.

 

  1. "Jakie to zwierzę?" - zabawa dydaktyczna:

 

Jest to propozycja zabawy, w której dzieci mają za zadanie naśladować ruchem i głosem zwierzęta. 

Do zabawy potrzebne są koperty z ukrytymi rysunkami zwierząt. Dziecko losuje obrazek a następnie naśladuje wylosowane zwierzę za pomocą ruchu i głosu, bez wskazywania nazwy zwierzęcia. Rodzic, rodzeństwo zgaduje co to za zwierzę

obrazki do zabawy

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNXh5WTB4SzBZQm8/view

 

  1. Zabawa matematyczna ,,Małpie zabawy”:

Zabawa ta ma na celu doskonalenie u dzieci umiejętności dodawania i odejmowania  na konkretach, orientacji w przestrzeni. Do zabawy będą nam potrzebne:

  • kartka formatu A4 z wydrukowaną palmą

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcSGZCSHRTa2lRb2M/view

  • obrazki przedstawiające duże i małe małpy

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNkwwUzFfTW82b2s/view

 

Przykładowe polecenia dla dziecka:

  • Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych. 
    Ile małpek bawiło się na drzewach?

 

  • Na palmie siedziały małpki: 3 duże i 4 małe. Ile małpek siedziało na palmie? Których małpek małych czy dużych było więcej/mniej? O ile?

 

  • Umieść: 2 duże małpki nad palmą, 1 małą małpkę pod palmą, 3 duże małpki z prawej strony palmy, 2 małe małpki z lewej strony palmy, 1 małpkę przed palmą.

 

  • W koszyku było 7 bananów. Przybiegło 5 małpek, każda zjadła po 1 bananie. Ile bananów zostało w koszyku?

 

  • Policz ile jest wszystkich małpek dużych i ile mały łych. Których małpek jest więcej i o ile? (możesz to łatwo sprawdzić dobierając w pary małpkę dużą z małą, zobaczysz ile małpek zostało bez pary – to jest Twoja odpowiedź)

 

  • Dopełnianie. Do jednego zbioru wrzuć 5 małpek dużych, do drugiego 3 małpki małe. Co trzeba zrobić żeby w obu zbiorach było po tyle samo małpek?

 

Dziecko układa na swoim obrazku liczmany, a następnie podaje wynik obliczeń. Zadanie można modyfikować oraz układać swoje własne polecenia, w zależności od tego jak sprawnie dzieci liczą. Obrazki mogą dzieci pokolorować.

 

  1. Przygody w zoo. Zaprojektuj swoją grę planszową.

Wielokrotnie robiliśmy tą zabawę w przedszkolu i cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród dzieci.

Narysuj na dużym arkuszu papieru ścieżkę z polami wg własnego pomysłu. Na początku zaznacz pole START a na końcu META.

Propozycje reguł gry:

– gdy znajdziesz się na polu, gdzie stoi tygrys, czekasz jedną kolejkę, aż tygrys zniknie w zaroślach;

– gdy spotkasz małpkę, bawisz się z nią wesoło, czekasz dwie kolejki;

– gdy spotkasz na swojej drodze słonia, siadasz na nim i posuwasz się do przodu dodatkowo o trzy pola;

– gdy na twojej drodze znajdzie się lew, wolisz się cofnąć o cztery pola.

 

Narysuj na wybranych polach schematyczny rysunek zwierząt z reguł gry. Możesz wymyślić też swoje reguły. Zagraj z rodzicami albo rodzeństwem i pamiętaj czasami się wygrywa a czasami przegrywa, to jest tylko gra!

 

  1. W dalekich krainach – posłuchaj i naucz się śpiewać nowej piosenki.

https://drive.google.com/file/d/1853_y10TxmQ6T-6QK152WXmBXQM7DWNq/view?usp=sharing

 

 

 

Dodatkowo:

 wykreślanka – zwierzęta z zoo

 https://pl.pinterest.com/pin/543880092477872710/

 

Miłej zabawy!

 

 

19.05.2020r.

Temat dnia: Świat liter – utrwalamy poznane literki