1. Poranna gimnastyka przy muzyce- wielkie poruszenie.https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is
2. Posłuchaj wiersza "Gra w zielone"
„Proszę o zielone!”
zaklekotał bociek
do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.Ale mądra żabka
prędko myk! pod wodę:
\„Miłe mi, bocianie,
moje życie młode”.
Rosły w błocie modre
niezapominajki
i boćkowi rzekły:
„Znamy takie bajki!
Chciałbyś żabkę połknąć,
lecz się obejdź smakiem:
żabka gra w zielone
z młodym tatarakiem"
3. Rodzic zadaje dziecku pytanie dotyczące treści wiersza:
– o jaki kolor poprosił bocian?
– w jaką grę chciał grać?
– z kim chciał grać w zielone?
– z kim żabka grała w zielone?
4. Zaproś domowników do zabawy „W zielone”.Dziecko odpowiada: „Gram”Dziecko: „Mam”, (po czym szuka naswoim ubraniu koloru zielonego). Następnie zamiana ról. Jeśli zabraknie na ubraniu koloru zielonego szukamy go w innych miejscach w domu.
Zamknij oczy i pomyśl „w jakim miejscu wiosną możemy zobaczyć kolor zielony?)
Rodzic : „Masz zielone?”
Rodzic: pyta: „Grasz w zielone?”
5. Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się, kto będzie bohaterem dzisiejszych zbaw:
Co to za panienka? Zielona sukienka, bielutki żabocik, wytrzeszczone oczy. Gdy się do niej zbliżysz, wnet do wody wskoczy.
6. Obejrzyj film o żabach ( w filmiku jest błąd najpierw kijankom wyrastają tylnie nogi, a później przednie)
https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-P
7. Zabawa ruchowa „Żabka Ewa”. Będziesz potrzebować poduszek ułożonych na dywanie -Jak myślisz, dlaczego żabka ma kolor zielony?
-Co by było, gdyby żabka miała kolor czerwony?
https://www.youtube.com/watch?v=WO1H8csHPqs
8. Posłuchaj bajki o barwach ochronnych https://www.youtube.com/watch?v=BhDDheHM0zU i zobacz filmBarwa ochronna, inaczej kamuflaż ma na celu upodobnienie zwierząt do środowiska w którym żyją. Dzięki niej są bezpieczne przed tymi, którzy na nie polują.
https://www.youtube.com/watch?v=Hq6LrXdtF7s&list=RDCMUCy40Nl9x5lEl3jzgCib5QgA&start_radio=1&t=52
9. Dzisiaj poznasz literę „Ż, ż”. Podziel na sylaby i głoski wyrazy: „żaba” i „Żaneta”. Przygotuj kartoniki- niebieskie to spółgłoski; czerwone samogłoski ; ułóż z nich modele tych wyrazów ( jedna głoska jeden kartonik)”. Zaznacz kolorem miejsce głoski „ż”. Jakie znasz inne wyrazy z „ż”; buduj kolejne modele.
10. Zabaw się przy piosence; naśladuj zabawy żabek.
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
11. Przeczytaj tekst w kartach pracy na stronie 72; wykonaj ćwiczenia na stronie 73.
12. Wykonaj dowolną żabkę z papieruhttps://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE
https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90&t=3s
13.Poznaj lepiej literkę „ż” - Karta pracy z „ż” do pisania- Cykl rozwoju żaby i ćwiczenia z literką „ż” - Wędrująca żaba – zabawy z kodowaniem
https://view.genial.ly/5e83b3ead5aa510e328f4a52?fbclid=IwAR1LLpYUyt_z0JQ8IJS5mDI3hU9vMYBGRNMwbqmwxjH-_hjvaEelK3LkN2g
https://view.genial.ly/5ebccb8ae87b0e0d2560a355/presentation-cykl-rozwojowy-zaby
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/z-kropka-nauka-literek.pdf
Propozycje dodatkowych ćwiczeń:
https://view.genial.ly/5f36e4ac8cbaf00db5593d17/interactive-content-wprowadzamy-literke-z-z
Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”
Piątek : 9.04.2021
Temat: „Ptasie koncerty”