Smaller Default Larger

Spis treści

1.  Poranna gimnastyka przy muzyce- wielkie poruszenie.https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is


2. Posłuchaj wiersza "Gra w zielone"

Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.Ale mądra żabka

prędko myk! pod wodę:

\„Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

Rosły w błocie modre

niezapominajki

i boćkowi rzekły:

„Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem:

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem"

3. Rodzic zadaje dziecku pytanie dotyczące treści wiersza: 

– o jaki kolor poprosił bocian?
– w jaką grę chciał grać?
– z kim chciał grać w zielone?
– z kim żabka grała w zielone?

4. Zaproś domowników do zabawy „W zielone”.Dziecko odpowiada: „Gram”Dziecko: „Mam”, (po czym szuka naswoim ubraniu koloru  zielonego). Następnie zamiana ról. Jeśli zabraknie na ubraniu koloru zielonego szukamy go w innych miejscach w domu.

Zamknij oczy i pomyśl „w jakim miejscu wiosną możemy zobaczyć kolor zielony?)

Rodzic : „Masz zielone?”

Rodzic: pyta: „Grasz w zielone?”

5. Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się, kto będzie bohaterem dzisiejszych zbaw:

Co to za panienka? Zielona sukienka, bielutki żabocik, wytrzeszczone oczy. Gdy się do niej zbliżysz, wnet do wody wskoczy.

6. Obejrzyj film o żabach ( w filmiku jest błąd najpierw kijankom wyrastają tylnie nogi, a później przednie)

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-P

7. Zabawa ruchowa „Żabka Ewa”. Będziesz potrzebować poduszek ułożonych na dywanie -Jak myślisz, dlaczego żabka ma kolor zielony?

-Co by było, gdyby żabka miała kolor czerwony?

https://www.youtube.com/watch?v=WO1H8csHPqs

8. Posłuchaj bajki o barwach ochronnych https://www.youtube.com/watch?v=BhDDheHM0zU i zobacz filmBarwa ochronna, inaczej kamuflaż ma na celu upodobnienie zwierząt do środowiska w którym żyją. Dzięki niej są bezpieczne przed tymi, którzy na nie polują.

https://www.youtube.com/watch?v=Hq6LrXdtF7s&list=RDCMUCy40Nl9x5lEl3jzgCib5QgA&start_radio=1&t=52

9. Dzisiaj poznasz literę „Ż, ż”. Podziel na sylaby i głoski wyrazy: „żaba” i „Żaneta”. Przygotuj kartoniki- niebieskie to spółgłoski; czerwone samogłoski ; ułóż z nich modele tych wyrazów ( jedna głoska jeden kartonik)”. Zaznacz kolorem miejsce głoski „ż”. Jakie znasz inne wyrazy z „ż”; buduj kolejne modele.

10. Zabaw się przy piosence; naśladuj zabawy żabek.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

11. Przeczytaj tekst w kartach pracy na stronie 72; wykonaj ćwiczenia na stronie 73.

12. Wykonaj dowolną żabkę z papieruhttps://www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE

https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90&t=3s

13.Poznaj lepiej literkę „ż” - Karta pracy z „ż” do pisania- Cykl rozwoju żaby i ćwiczenia z literką „ż” - Wędrująca żaba – zabawy z kodowaniem

https://view.genial.ly/5e83b3ead5aa510e328f4a52?fbclid=IwAR1LLpYUyt_z0JQ8IJS5mDI3hU9vMYBGRNMwbqmwxjH-_hjvaEelK3LkN2g

https://view.genial.ly/5ebccb8ae87b0e0d2560a355/presentation-cykl-rozwojowy-zaby

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/z-kropka-nauka-literek.pdf

Propozycje dodatkowych ćwiczeń:

https://view.genial.ly/5f36e4ac8cbaf00db5593d17/interactive-content-wprowadzamy-literke-z-z


Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”

Piątek : 9.04.2021

Temat: „Ptasie koncerty”