- Poranna gimnastyka
https://view.genial.ly/5ec120f58e243b0d5a335066/interactive-content-cwiczenia-przedszkolaka
- Wysłuchaj wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”
Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! pobudka!
Dzieci wołają: Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałbym pospać trochę dłużej...
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!
na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
– Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! i beeee! każdego ranka, więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik!
Odpowiedz na pytania:
- jakie zwierzęta występowały w wierszu; jaki miały problem?
- jakie było ich zdanie na temat porannej pobudki?
- jak zakończył się historia?
- Poznaj zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim
https://www.youtube.com/watch?v=-foKxP2OxDo
- Naśladuj zwierzęta z wiejskiej zagrody
Wiejskie ćwiczenia - Ruletka (wordwall.net)
- Zobacz, gdzie mieszkają zwierzęta:
http://sptczyca.pl/wp-content/uploads/2020/03/za%C5%82%C4%85cznik-Zwierzeta-Na-Wsi.pdf
- Przeczytaj zdania :
Dom konia to stajnia.
Kurnik to dom kury i koguta.
Obora to dom krowy.
Buda to dom psa.
Dom owcy to…, a dom kozy to….. .
- Zgadnij, kto to mówi? Możesz wykonać rysunki zwierząt, które mówią : ME- ME , GUL-GUL, MU- MU, IHA-IHA, KWA- KWA, KO-KO, BE- BE. Spróbuj zapisać te sylaby przy rysunkach ( w formie komiksu).
- Przygotuj karty pracy. Poćwicz czytanie i pisanie litery „ż, Ż”. Wykonaj zadania na stronie 74-77.
- Zrób teatrzyk cieni do wiersza „Kogutek”; możesz wykorzystać pudełko, które kiedyś robiliśmy w przedszkolu, lub użyć lampki rzucając cień na ścianę. Skorzystaj z szablonów, lub zrób własne sylwety. https://i.pinimg.com/736x/91/1c/d1/911cd1edba9c3dbfcab6f70f4a31140c.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=2fYLB_DM9pc
- Możesz wykonać dowolne zwierzątka z kółek http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html
- Spróbuj zabawić się w gospodarstwo, wykorzystując zabawki, jakie posiadasz w domu
Propozycje dodatkowe:
Kolorowanki :
https://www.kolorowankionline.net/category/zwierzeta-gospodarskie
Zagadki słowne
https://wordwall.net/he/resource/1486099/wiedza-przyrodnicza/zagadki-o-zwierz%c4%99tach-wiejskich
Pokoloruj według kodu
https://i-mom.unimedias.fr/2020/09/16/chien.pdf
Przygotuj kartki w 4 kolorach .Zaproś rodziców lub rodzeństwo i Poćwicz uwagę i koncentrację.
https://www.youtube.com/watch?v=um0aM4rhcgg
Temat tygodnia : „Wiosna na wsi”
Poniedziałek:12.04.2021
Temat: „Gramy w zielone"