Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Poranna muzyczna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  1. Literowa zagadka. Przeczytaj wyrazy; wybierz z każdego z nich wskazaną literę i zapisz na kartce :

SMOK: zapisz 4literę

SAMOLOT:zapisz 6 literę

LALKA :        zapisz  3 literę

OKO:              zapisz 1 literę

KRAB:           zapisz  2 literę

KOTY:           zapisz  4 literę

Przeczytaj kolejno zapisane litery, a uzyskasz hasło. Czy już wiesz jak ono brzmi?

Posłuchaj opowiadania: „Trzy farby Filipa”
Było ich trzy: czerwona, niebieska i żółta. Każda leżała w osobnej porcelanowej miseczce. “Farby”- ucieszył się Filip i zaraz zabrał się do malowania obrazka. Narysował domek i dwa drzewka po obu stronach. Nabrał czerwonej farby na pędzelek i pomalował nią dach domku. Potem opłukał pędzelek w wodzie i umoczył go w farbie niebieskiej. Przesunął nim kilka razy ponad domkiem. „Moje niebo jest takie niebieskie jak prawdziwe- pomyślał - Teraz trzeba pomalować drzewa i trawę”. Ba, ale jak zrobić trawę, kiedy nie ma zielonej farby? Filip pomyślał chwilę. “ Już wiem, zrobię jesień, bo w jesieni trawa jest żółta i liście na drzewach też...” Machnął pędzlem z takim rozmachem, że zajechał aż na brzeg nieba błękitniejącego za drzewem. Niebieska farba na niebie była jeszcze mokra i połączyła się z żółtą. Filip chciał ratować zamazujący się obrazek, gdy zobaczył, że z pomieszanych farb żółtej i niebieskiej zrobiła się – zielona! – Mam zieloną farbę! – ucieszył się – Już teraz mogę namalować trawę i listki na drzewie! A żółtą pomaluję słońce i dmuchawce kwitnące w trawie! Z zapałem zmieszał obie farby, gdy nowa myśl przyszła mu do głowy: “ A gdyby tak połączyć czerwoną z niebieską albo z żółtą?” Za chwilę na obrazku kwitły już ciemnoliliowe fiołki, a drzewa wychylały się zza pomarańczowego płotka. Potem Filip przekonał się jeszcze, że kiedy się weźmie więcej wody, to farby są bledsze i można tą samą niebieską malować i niebo i chabry, i niezapominajki. A znowu czerwona, jak ją dobrze z wodą rozmiesza, zastąpi różową i można nią pomalować policzki dziewczynki stojącej przed domem. Nie spodziewał się Filip, że jego trzy farby dadzą mu tyle kolorów.

Teraz  wiesz, że kolor: czerwony, niebieski i żółty to kolory podstawowe i to od nich powstają wszystkie inne?

  1. Obejrzyj film o mieszaniu kolorów.

https://www.youtube.com/watch?v=2ae2QPLbVYs&t=271s

  1. Przygotuj karty pracy na stronie 60. Opowiedz , co robi Olek? Czego potrzebował do malowania pisanek?

Podziel na sylaby, a potem na głoski wyraz „farby”. Jaką głoskę słyszysz na początku? Wymień inne wyrazy rozpoczynające się głoską „f”.

  1. Przygotuj białe kartoniki. Ułóż ich tyle ile słyszysz w wyrazie „farby”. Zaznacz kolorem czerwonym samogłoski, a niebieskim spółgłoski. Wskaż miejsce głoski „f”

Zrób to samo z wyrazem „Franek” .Spróbuj napisać w miejscu głosek „f” literę. Pomoże ci w tym filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=qyopm0OHJns

  1. Przeczytaj tekst pod obrazkiem- karty pracy- strona 60
  2. Zabawa ruchowa. Poproś rodziców, aby wypowiadali wyrazy z głoską „f”. Jeśli głoska będzie:

- na początku- zrób 5 przysiadów

- w środku      - zrób 3 podskoki

- jeśli na końcu- zrób 4 pompki

 

  1. Wykonaj ćwiczenia na kartach pracy -strona 61- 62.
  2. Jeśli masz w domu farby namaluj kolorowe pisanki; pamiętasz jak można mieszać kolory?
  3. Zobacz zabawy i ćwiczenia, dzięki którym utrwalisz literę „f”:

https://view.genial.ly/5fc3aefaadec290d045056cf/presentation-wprowadzenie-litery-ff?fbclid=IwAR2TecM371ShwpmKLVA8ohVnLIw-kVlFpHe2xV43mc7tIhvzYaRDgaE8oqw