- Poranna muzyczna gimnastyka
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
- Literowa zagadka. Przeczytaj wyrazy; wybierz z każdego z nich wskazaną literę i zapisz na kartce :
SMOK: zapisz 4literę
SAMOLOT:zapisz 6 literę
LALKA : zapisz 3 literę
OKO: zapisz 1 literę
KRAB: zapisz 2 literę
KOTY: zapisz 4 literę
Przeczytaj kolejno zapisane litery, a uzyskasz hasło. Czy już wiesz jak ono brzmi?
Posłuchaj opowiadania: „Trzy farby Filipa”
Było ich trzy: czerwona, niebieska i żółta. Każda leżała w osobnej porcelanowej miseczce. “Farby”- ucieszył się Filip i zaraz zabrał się do malowania obrazka. Narysował domek i dwa drzewka po obu stronach. Nabrał czerwonej farby na pędzelek i pomalował nią dach domku. Potem opłukał pędzelek w wodzie i umoczył go w farbie niebieskiej. Przesunął nim kilka razy ponad domkiem. „Moje niebo jest takie niebieskie jak prawdziwe- pomyślał - Teraz trzeba pomalować drzewa i trawę”. Ba, ale jak zrobić trawę, kiedy nie ma zielonej farby? Filip pomyślał chwilę. “ Już wiem, zrobię jesień, bo w jesieni trawa jest żółta i liście na drzewach też...” Machnął pędzlem z takim rozmachem, że zajechał aż na brzeg nieba błękitniejącego za drzewem. Niebieska farba na niebie była jeszcze mokra i połączyła się z żółtą. Filip chciał ratować zamazujący się obrazek, gdy zobaczył, że z pomieszanych farb żółtej i niebieskiej zrobiła się – zielona! – Mam zieloną farbę! – ucieszył się – Już teraz mogę namalować trawę i listki na drzewie! A żółtą pomaluję słońce i dmuchawce kwitnące w trawie! Z zapałem zmieszał obie farby, gdy nowa myśl przyszła mu do głowy: “ A gdyby tak połączyć czerwoną z niebieską albo z żółtą?” Za chwilę na obrazku kwitły już ciemnoliliowe fiołki, a drzewa wychylały się zza pomarańczowego płotka. Potem Filip przekonał się jeszcze, że kiedy się weźmie więcej wody, to farby są bledsze i można tą samą niebieską malować i niebo i chabry, i niezapominajki. A znowu czerwona, jak ją dobrze z wodą rozmiesza, zastąpi różową i można nią pomalować policzki dziewczynki stojącej przed domem. Nie spodziewał się Filip, że jego trzy farby dadzą mu tyle kolorów.
Teraz wiesz, że kolor: czerwony, niebieski i żółty to kolory podstawowe i to od nich powstają wszystkie inne?
- Obejrzyj film o mieszaniu kolorów.
https://www.youtube.com/watch?v=2ae2QPLbVYs&t=271s
- Przygotuj karty pracy na stronie 60. Opowiedz , co robi Olek? Czego potrzebował do malowania pisanek?
Podziel na sylaby, a potem na głoski wyraz „farby”. Jaką głoskę słyszysz na początku? Wymień inne wyrazy rozpoczynające się głoską „f”.
- Przygotuj białe kartoniki. Ułóż ich tyle ile słyszysz w wyrazie „farby”. Zaznacz kolorem czerwonym samogłoski, a niebieskim spółgłoski. Wskaż miejsce głoski „f”
Zrób to samo z wyrazem „Franek” .Spróbuj napisać w miejscu głosek „f” literę. Pomoże ci w tym filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=qyopm0OHJns
- Przeczytaj tekst pod obrazkiem- karty pracy- strona 60
- Zabawa ruchowa. Poproś rodziców, aby wypowiadali wyrazy z głoską „f”. Jeśli głoska będzie:
- na początku- zrób 5 przysiadów
- w środku - zrób 3 podskoki
- jeśli na końcu- zrób 4 pompki
- Wykonaj ćwiczenia na kartach pracy -strona 61- 62.
- Jeśli masz w domu farby namaluj kolorowe pisanki; pamiętasz jak można mieszać kolory?
- Zobacz zabawy i ćwiczenia, dzięki którym utrwalisz literę „f”: