Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Muzyczna gimnastyka z rodzicami lub rodzeństwemhttps://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g&t=66s
  2. Posłuchaj wiersza:

„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

Odpowiedz na pytania:

- Ile pisanek pomalowały dzieci?

- pamiętasz jakie miały wzorki?

  1. Poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo. Wytnijcie 10 jajek z papieru i narysujcie na nich wzorki takie jakie miały pisanki w wierszu. Na małych karteczkach zapisz cyfry od 1 do 10. Ułóż pisanki przy cyfrach, zgodnie z treścią wiersza. Powiedz

- jak wygląda trzecia pisanka?

- jak siódma , jak piąta?

- a jak pierwsza i dziewiąta?

Ułóż pisanki według własnego uznania; opowiedz jak wyglądają kolejne z nich

  1. Zabawa z wykorzystaniem tekstu rymowanki.

Jajeczko, jajeczko,

jesteś pisaneczką.

Dziecko wypowiada rymowankę, dzieląc słowa na sylaby i łącząc tę czynność z odpowiednimi

ruchami: jedna sylaba – przysiad, druga – wyprost (naprzemiennie).

    5. Czas na zabawy z piłką .

- Toczenie piłki wokół ciała w pozycji stojącej, w siadzie skrzyżnym, w przysiadzie,

 – Przekładanie piłki z ręki do ręki: między nogami, wokół bioder,-

- Podrzucanie piłki: klaśnięcie nad głową, pod piłką,

– Kozłowanie piłki wokół ciała na przemian prawą i lewą ręką w pozycji stojącej

– Ćwiczenie mięśni grzbietu: w leżeniu przodem obracanie piłki brodą,

-  Podnoszenie piłki włożonej między kostki- nogi wyprostowane

- Podskoki z piłką między kolanami, – Toczenie głową na czworakach

– Ćwiczenie stóp siad skulny podparty; toczenie piłki stopami do siebie, od siebie, obracanie piłki

 – Ćwiczenie wyprostne: piłka trzymana na głowie oburącz, łokcie szeroko rozstawione na zewnątrz, na sygnał nauczycielki rzut piłki do kosza.

  1. Poćwicz działania matematyczne. Wykorzystaj zrobione pisanki, albo inne liczmany, np. kredki. Możesz zapisywać działania za pomocą cyfr i znaków.

Dziecko układa przed sobą kredki. Rodzic mówi zadania, dziecko ilustruje za pomocą liczmanów (pisanek), układa działania i je odczytuje. Na zakończenie udziela odpowiedzi na zadane pytania.

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dziecko bierze 4 liczmany, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 6 liczmanów. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie: 4 + 6 = 10, które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.

Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Dziecko układa przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwa 7 liczmanów. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie: 10 – 7 = 3

  1. Zapoznanie z budową jajka.

Rodzic rozbija jajko – rozdziela je. Dziecko ogląda żółtko i białko, nazywa je. Wymień potrawy sporządzane z jajek.

  1. Kolorowe pisanki

https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic?fbclid=IwAR2p1I3cM_hRdy59fUOrYKzUYAWsYg5GHI6fvfn_yzS1zGJj44gm5W7Jj2E

  1. Wykonaj zadania na kartach pracy: strona 68-69
  2. Możesz skorzystać z dodatkowych wielkanocnych zabaw:

Pisankowe stemple z ziemniaka

https://www.youtube.com/watch?v=BA_ckIFEKck&t=38s

Wielkanocne symetrie

https://view.genial.ly/604e259a6e8b840d290fedbd/interactive-content-wielkanocne-symetrieby-anna-swic?fbclid=IwAR20lSBQJj8mfZ8XvpqBx8yuWq_NrF9KtitYfGTsALM1LPsvPGDl73sAFPQ

Spostrzegawczość https://view.genial.ly/605a0d51d7fa4e0d736d196b/interactive-content-cwiczymy-spostrzegawczosc-z-pisankamiby-anna-swic?fbclid=IwAR2cl8iFawHx_ZuE9pc_6NeXSbTfQTAqD1JQ71sQnPvZY7GiPct9LT

 


Temat tygodnia: „ Wielkanoc”

Środa:31.03.2021

Temat: „Kurczaki i jajka”