- Muzyczna gimnastyka z rodzicami lub rodzeństwemhttps://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g&t=66s
- Posłuchaj wiersza:
„Pisanki”
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.
Odpowiedz na pytania:
- Ile pisanek pomalowały dzieci?
- pamiętasz jakie miały wzorki?
- Poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo. Wytnijcie 10 jajek z papieru i narysujcie na nich wzorki takie jakie miały pisanki w wierszu. Na małych karteczkach zapisz cyfry od 1 do 10. Ułóż pisanki przy cyfrach, zgodnie z treścią wiersza. Powiedz
- jak wygląda trzecia pisanka?
- jak siódma , jak piąta?
- a jak pierwsza i dziewiąta?
Ułóż pisanki według własnego uznania; opowiedz jak wyglądają kolejne z nich
- Zabawa z wykorzystaniem tekstu rymowanki.
Jajeczko, jajeczko,
jesteś pisaneczką.
Dziecko wypowiada rymowankę, dzieląc słowa na sylaby i łącząc tę czynność z odpowiednimi
ruchami: jedna sylaba – przysiad, druga – wyprost (naprzemiennie).
5. Czas na zabawy z piłką .
- Toczenie piłki wokół ciała w pozycji stojącej, w siadzie skrzyżnym, w przysiadzie,
– Przekładanie piłki z ręki do ręki: między nogami, wokół bioder,-
- Podrzucanie piłki: klaśnięcie nad głową, pod piłką,
– Kozłowanie piłki wokół ciała na przemian prawą i lewą ręką w pozycji stojącej
– Ćwiczenie mięśni grzbietu: w leżeniu przodem obracanie piłki brodą,
- Podnoszenie piłki włożonej między kostki- nogi wyprostowane
- Podskoki z piłką między kolanami, – Toczenie głową na czworakach
– Ćwiczenie stóp siad skulny podparty; toczenie piłki stopami do siebie, od siebie, obracanie piłki
– Ćwiczenie wyprostne: piłka trzymana na głowie oburącz, łokcie szeroko rozstawione na zewnątrz, na sygnał nauczycielki rzut piłki do kosza.
- Poćwicz działania matematyczne. Wykorzystaj zrobione pisanki, albo inne liczmany, np. kredki. Możesz zapisywać działania za pomocą cyfr i znaków.
Dziecko układa przed sobą kredki. Rodzic mówi zadania, dziecko ilustruje za pomocą liczmanów (pisanek), układa działania i je odczytuje. Na zakończenie udziela odpowiedzi na zadane pytania.
W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
Dziecko bierze 4 liczmany, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 6 liczmanów. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie: 4 + 6 = 10, które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.
Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
Dziecko układa przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwa 7 liczmanów. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie: 10 – 7 = 3
- Zapoznanie z budową jajka.
Rodzic rozbija jajko – rozdziela je. Dziecko ogląda żółtko i białko, nazywa je. Wymień potrawy sporządzane z jajek.
- Kolorowe pisanki
- Wykonaj zadania na kartach pracy: strona 68-69
- Możesz skorzystać z dodatkowych wielkanocnych zabaw:
Pisankowe stemple z ziemniaka
https://www.youtube.com/watch?v=BA_ckIFEKck&t=38s
Wielkanocne symetrie
Temat tygodnia: „ Wielkanoc”
Środa:31.03.2021
Temat: „Kurczaki i jajka”