Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Dzień dobry, dzisiejszy dzień zaczniemy od zabawy https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY&ab_channel=JoannaJab%C5%82o%C5%84ska%2CMateuszDerelkowski-Topic
  2. Omówienie piosenki „Songo” (sł i muz. Danuta i Karol Jagiełło

Tak się zaczyna nasz nowy taniec,to właśnie jego rytm,

może go tańczyć, kto tylko zechce,możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z namii frajdę z tego mieć

Ref. Songo, songo, songoprzybył do nas z Kongo

i dlatego właśnietak wspaniale brzmi.

Songo, songo, songoprzybył do nas z Kongo

i dlatego właśniezatańcz go i ty.

Na pewno zaraz go zapamiętasz,

bo bardzo dobrze brzmi.

Może go tańczyć kto tylko zechce,możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z namii frajdę z tego mieć.

Rozmowa na temat piosenki:

-do czego zachęca piosenka?

-skąd przybył taniec Songo?

  1. Zabawa ruchowa Woreczek. Dziecko chodzi z woreczkiem grochu na głowie, w rytm dowolnej muzyki puszczanej przez rodzica. W wybranym momencie rodzic zatrzymuje muzykę a dziecko odpowiednio wykonuje usłyszane polecenie np.: klęka na kolano, obraca się według własnej osi, podnosi ręce do góry. Uważając by woreczek nie spadł na ziemię.
  2. Ćwiczenia słuchowe z piłką. Rodzic pokazuje dziecku kolejne ilustracje. Zadaniem dziecka jest podzielenie wskazanego wyrazu na sylaby. Następnie dziecko odbija piłka o podłogę tyle razy ile sylab ma dany wyraz. https://lh3.googleusercontent.com/proxy/QfB_WgCahBHt4kWR4QgTEqKtK7_7TMXBSLw7EmLnlWRAg6i2XFH91igpBMkyQro00sBAcMKKUVYVD2toPgsc1a1djYV6ANNeIqETjL6-duP6xYA-0CCkOMCFPNMzfO-gwDU np. wyraz piłka dzieli na sylaby (pił-ka) i dwa razy uderza piłka o podłogę
  3. Rodzic przygotowuje kartkę A3. Utrwala z dzieckiem kierunki; góra, dół, prawa, lewa. Przygotowuje również dowolne małe przedmioty. (kredka, gumka do mazania, gąbka)Następnie prosi o wskazanie przez dziecko;
  4. -prawego górnego rogu, lewego dolnego rogu, prawego dolnego, lewego górnego rogu. Kolejne zadania dziecko wykonuje z przedmiotem -umieszcza je na kartce według poleceń rodzica. (połóż gąbkę w prawym dolnym rogu kartki)
  5. Na zakończenie zabawa ruchowa utrwalająca stronę lewą i prawą. https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs&ab_channel=LittleOnes
  6.  

Zadanie dl 5 latków

  • Karta pracy, cz.3 str. 64- W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.

Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach-od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.

  • Karta pracy, cz.3 str. 65-policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
  • Karta pracy, cz.3 str. 66- przeczytaj z rodzicem wyrazy NIE, TAK. Połącz je z odpowiednimi zdjęciami. Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.
  • Rysujcie po śladach kolejnych piłek

Zadania dla 4 latków

  • Zabawy ruchowe przy magicznym kole

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

Propozycje dodatkowe

 

 

Temat tygodnia: Chciałabym być sportowcem

Data: Wtorek 6.04.2021.

Temat dnia: Gimnastyka to zabawa