Smaller Default Larger

Spis treści

 

  1. Dzień dobry, powitamy się piosenką wszystkim bardzo dobrze znaną https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&ab_channel=PIOSENKIDLADZIECIBZYKtv
  2. Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach.
  3. Dziecko kładzie się na dywanie. Pedałując, mówi:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy,

z tyłu – nas ma.gg

  1. RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszą  ( 1938) techniką relaksacyjną  i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni.

W tle rodzic odtwarza muzykę spokojną , bez akcentowania rytmu. Najważniejsza tu jest melodia.

-         Siedzimy wygodnie. Będziemy poruszać rękami, nogami i głową. Za chwilę będzie się czuć dobrze. Zaczniecie lubić siebie inne dzieci. Wasze serduszko będzie bić mocno i równo. Brzuszek nie będzie was bolał, nie będziecie się złościć .

-         Oddychamy spokojnie i głęboko. Oddychamy tak jak oddycha lokomotywa. Nabieramy powietrze noskiem i wypuszczamy ustami. Powietrze wchodzi lekko przez nosek i wychodzi buzią. Każde  dziecko ma nosek i każde dziecko ma buzie. Oddychamy równo, głęboko i spokojnie (kilka razy).

-         Unosimy wysoko rączki. Trzymamy tak. Oddychamy spokojnie.  Powoli opuszczamy rączki.

-         Unosimy rączki tak wysoko, jak tylko możemy.  Zaciskamy rączki, mocno je zaciskamy, a teraz zamykamy oczka, mocno je zamykamy. Otwieramy oczy, rozluźniamy palce i szybko opuszczamy ręce. Uśmiechamy się.

-         Unosimy wyprostowane rączki do góry. Trzymamy tak. Powoli opuszczamy je i uśmiechamy się.

-         Unosimy ręce do góry. Napinamy je mocno tak, żeby drżały. Oddychamy normalnie. Otwieramy lekko usta. Opuszczamy ręce. Uśmiechamy się.

-         Skręcamy głowę w prawo. A teraz w lewo. Patrzymy prosto. Pochylamy głowę. Dobrze podnosimy głowę. Uśmiechamy się.

-         Otwieramy usta tak szeroko jak tylko można. Jeszcze szerzej. Dobrze. Zamykamy usta. Uśmiechamy się.

-         Zaciskamy wargi. Mocno. Jeszcze mocniej. Rozluźniamy wargi. Uśmiechamy się.

-         Wargi wysuwamy do przodu. Głośno mówimy "uuuuu...", a teraz mówimy "aaaaa..." Jeszcze raz  "uuuu  aaaa",  "uuu-aaaa". Uśmiechamy się. Oddychamy normalnie.

-         Usta są zamknięte. Oblizujemy ząbki. Jeszcze raz. Dobrze. Uśmiechamy się.

-         Liczymy głośno do dziesięciu. Jeden, dwa , trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć. Uśmiechamy się. Oddychamy normalnie.

-         Liczymy bardzo cicho do dziesięciu. Jeden, dwa, trzy, cztery pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć, dziesięć. Uśmiechamy się i oddychamy normalnie. Siedzimy wygodnie.

-         Otwieramy oczy tak szeroko  jak tylko to jest możliwe. Otwieramy, jeszcze szerzej. Dobrze. Uśmiechamy się. Patrzymy normalnie.

-      Marszczymy czoło tak silnie jak tylko to możliwe. Marszczymy. Dobrze. Uśmiechamy się wesoło.

-       Oddychamy spokojnie. Czujemy się wspaniale. Oddychamy bardzo spokojnie, powoli. Jest nam dobrze. Nasze ręce stają się ciężkie jak duże domy, nogi są ciężkie jak wielkie  góry. Głowa staje się ciężka jak duży worek. Bardzo ciężka.

-         Nabieramy dużo powietrza i mocno napinamy brzuszki. Mocno. Jeszcze mocniej. Brzuszek musi być twardy. Klepiemy się po brzuszku. Dobrze. Wypuszczamy szybko powietrze. Uśmiechamy się.

  -       Kładziemy się. Jesteśmy na plaży. Zamieniamy się w leżący na piasku latawiec. Jest piękna pogoda. Nie ma ani jednej chmurki. Jest ciepło. Nagle czujemy od morza lekki podmuch. To wesoły wiaterek chce nas unieść do góry. Powoli, ciężko unosimy się, klękamy, unosimy się, rozchylamy szeroko ramiona. Unosimy się w powietrze, stajemy na obu nóżkach. Unosimy się jeszcze wyżej, stajemy na jednej nóżce. Unosimy się w powietrze. Lekko szybujemy jak latawiec. Wysoko, Bardzo wysoko. Jeszcze wyżej. A teraz zaczynamy lekko opadać. Jesteśmy coraz niżej. Bardzo nisko. Już blisko jest ziemia. Lądujemy. Uśmiechamy się. Jest nam dobrze. Jest nam wesoło. Teraz możemy bawić się z innymi dziećmi. Teraz możemy wesoło śpiewać i tańczyć. Jest nam lekko. Jest nam dobrze?

 

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się. Dziecko na hasło podane przez rodzica, wykonuje ruchy charakterystyczne dla danej konkurencji sportowej np. naśladuje jazdę na hulajnodze, rowerze, skakance, pływanie, grę w piłkę nożną..
  2. Rozmowa z dzieckiem na temat wspólnego rodzinnego wypoczynku. Rodzic zadaje pytania.-Gdzie najbardziej lubisz z nami rodzicami wyjeżdżać? Lub gdzie chciałbyś/chciałabyś się udać? -W jaki sposób najbardziej lubisz spędzać wolny czas?
  3. -Jakim środkiem transportu lubisz podróżować?
  4. -Co najbardziej lubisz robić?

 

Zadania dla 5 latków

  • Karta pracy cz.3 str. 68.Posłuchajcie tekstu, rysujcie po śladach torów. Potem nie odrywając ręki od kartki , rysujcie po śladach rysunków z bloków. Pokażcie (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta droga. Rysujcie po śladach górzystej drogi.
  • Karta pracy cz.3 str. 69. Rysujcie po śladach drzewa iglaste, drogę między drzewami i owcami oraz drogę do domu babci.
  • Karta pracy cz.3 str. 67. Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół. Dokończ rysować kwiatki według wzoru. Pokolorujcie rysunki.

Zadania dla 4 latków

  • Karta pracy cz.2 str. 24.nazwij sporty przedstawione na zdjęciach. Odszukaj w naklejkach obrazki buzi. Naklej je na zdjęcie lub zdjęcia przedstawiające twój ulubiony sport.

 

Propozycje dodatkowe

 

 

 

 

Temat tygodnia: Chciałabym być sportowcem

Temat dnia:       Ćwiczenia sportowo słuchowe

Data: środa7.04.2021.