Smaller Default Larger

Spis treści

Temat dnia: Przybysze z kosmosu

 

1Dzień dobry, dzień rozpoczniemy od kosmicznej przygody https://www.youtube.com/watch?v=JDsU9ig_TTA

2.Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica.

Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami, choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.

  • Rozmowa z dziećmi na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
  • Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.

3.Swobodna zabawa ruchowa przy piosence Zielone ufoludki https://www.youtube.com/watch?v=2sKI0K226Xk

4.„ Kosmita– zabawy z balonami

− Czy wiecie, jak wyglądają przybysze z kosmosu?

Rodzic rysuje mazakiem na balonie i mówi:

Wszyscy mieszkańcy planety wyglądają tak:

− mają oczy, żeby patrzeć, ,

− mają nosy, żeby wąchać,

− mają uszy, żeby słyszeć

− mają usta i uśmiechniętą buzię, bo lubią śpiewać.                                                                            

      Spróbujmy stworzyć ich podobizny na balonach.

Rodzic wręcza dziecku zielony balon i czarny marker. Dzieci rysują na swoich balonach twarze ufoludków.

5.Praca plastyczna „Mój ufoludek”.

Zadaniem dzieci jest nanieść na kartkę dużą krople farby. Następnie rozdmuchują krople farby na fantazyjne kleksy. Do powstałych kleksów domalowują flamastrami dodatkowe elementy.

Nadają imiona swoim ufoludkom.

6.Opowieść ruchowa przy muzyce – Wyprawa na nieznaną planetę.

Dzieci naśladują czynności, które pokazuje i o których opowiada Rodzic.

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

  • Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.
  • Można wyróżnić : rakietę kosmiczną, rakietę do tenisa stołowego, ziemnego, rakietę śnieżną, do badmintona, napis rakieta. Dzieci nazywają poszczególne przedmioty, określają, do czego służą.

7.Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów.

Zabawa ortofoniczna “Nawiązanie kontaktu z Marsem”.

Dziecko siada naprzeciw Rodzica i przystawia tył główki balonika do swoich uszu – słucha głosu ufoludka. Rodzic wypowiada słowa: nem, ne, no, trulolulo, bra, bre, bri, bro, breke, kebre, keke.

Dzieci powtarzają za Rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi…

 

Zadanie dla 5 latków

  • Karta pracy, cz. 3, nr 73.− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru.
  • − Policzcie obrazki każdego rodzaju.
  • Karta pracy, cz. 3, nr 72. 
  • Zadanie dla 4 latków
  • − Pokolorujcie pola na wskazane kolory.

Dodatkowe propozycje:

 

 

 

 

 

Temat tygodnia: Cuda i dziwy

Data: Wtorek 13.04.2021