Smaller Default Larger

Spis treści

 1. Dzień dobry Kotki, dzień rozpoczniemy od porannej rozgrzewki .https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Poznamy teraz  nazwę nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni. Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni – ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

  • Zwrócenie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.
  • Dziecko wypowiada się na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu swoją czarodziejską pałeczką;
  • wyjaśnianie, dziecku dlaczego takie nieprawdopodobne rzeczy nie mogą mieć miejsca;
  • zwrócenie uwagi na humor zawarty w utworze.                                                                                                                                                                                                                         3. Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję...Dziecko porusza się z pałeczką przygotowaną przez rodzica (może to być patyczek obwinięty folią aluminiowa) i kończy zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję...,następnie kończy zdanie wymyślając coś nieprawdopodobnego. Wyjaśnianie dziecku znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata                                                                                                                                                                                                                                                                                       4. Zabawa chustkami. Do tej zabawy potrzebne nam będą chusteczki szyfonowe w kolorach: zielonym, czerwonym, niebieskim, żółtym, czerwonym. Dziecko ogląda chusteczki. Określa jakie one są): delikatne, lekkie...Następnie dziecko podrzuca chustkę do góry: raz z zamkniętymi, a raz z otwartymi oczami .                                                                                                                             5.Układanie rymowanek o kolorach chustek. Dziecko wspólnie z rodzicem układa rymowankę

Zabawę rozpoczyna rodzic mówiąc:

Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony.

Niebieski, niebieski to... (kolor królewski).

Zielony, zielony to... (kolor trafiony).

Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce... (to mu dam). Teraz dziecko kończy , podając swoje przykłady.

Czerwony jak...

Niebieski jak...

Różowy jak...

Żółty jak...

 6. Wypowiedzi dziecka na temat: Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone (niebieskie, różowe...)?       

 7.Praca plastyczna. Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym).. Nadawanie nazw narysowanym planetom.

8.Doświadczenie mieszanie farb. https://www.youtube.com/watch?v=Ya3Mm1gJnq0

9.Dzielenie słowa farby na sylaby. Co słyszycie na początku słowa farby? Poznanie litery F http://www.pp8-pszczyna.pl/pliki/alfabet-polski-pisany-dla-dzieci-do-druku15_LITERA_F.jpg

  • modelowanie litery F z plasteliny , sznurka lub drucika
  • układanie literki F np. z kamyków , guzików itp.
  • próby pisania litery F na tacy posypanej mąką lub piaskiem 

 

Zadania dla 5 latków:

Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia str. 40, 41

Zadania dla 4 latków:

Odkrywam siebie . Karta pracy cz.2 str. 40, 41

Dodatkowe propozycje

  • Ballada KSIĘŻYCOWA || NutkoSfera || Piosenki DLA DZIECI 

 

Temat tygodnia:   Chciałabym być sportowcem

Temat dnia:      Na stadionie