1. Dzień dobry Kotki, dzień rozpoczniemy od porannej rozgrzewki .https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
2. Poznamy teraz nazwę nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.
Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,
z czarodziejską pałeczką w kieszeni. Za pomocą pałeczki
w ciągu małej chwileczki wszystkie rzeczy potrafi odmienić.
Koniom – skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian,
tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun,
dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi,
księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze,
z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie,
z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy,
sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni – ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.
- Zwrócenie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.
- Dziecko wypowiada się na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu swoją czarodziejską pałeczką;
- wyjaśnianie, dziecku dlaczego takie nieprawdopodobne rzeczy nie mogą mieć miejsca;
- zwrócenie uwagi na humor zawarty w utworze. 3. Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję...Dziecko porusza się z pałeczką przygotowaną przez rodzica (może to być patyczek obwinięty folią aluminiowa) i kończy zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję...,następnie kończy zdanie wymyślając coś nieprawdopodobnego. Wyjaśnianie dziecku znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata 4. Zabawa chustkami. Do tej zabawy potrzebne nam będą chusteczki szyfonowe w kolorach: zielonym, czerwonym, niebieskim, żółtym, czerwonym. Dziecko ogląda chusteczki. Określa jakie one są): delikatne, lekkie...Następnie dziecko podrzuca chustkę do góry: raz z zamkniętymi, a raz z otwartymi oczami . 5.Układanie rymowanek o kolorach chustek. Dziecko wspólnie z rodzicem układa rymowankę
Zabawę rozpoczyna rodzic mówiąc:
Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony.
Niebieski, niebieski to... (kolor królewski).
Zielony, zielony to... (kolor trafiony).
Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce... (to mu dam). Teraz dziecko kończy , podając swoje przykłady.
Czerwony jak...
Niebieski jak...
Różowy jak...
Żółty jak...
6. Wypowiedzi dziecka na temat: Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone (niebieskie, różowe...)?
7.Praca plastyczna. Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym).. Nadawanie nazw narysowanym planetom.
8.Doświadczenie mieszanie farb. https://www.youtube.com/watch?v=Ya3Mm1gJnq0
9.Dzielenie słowa farby na sylaby. Co słyszycie na początku słowa farby? Poznanie litery F http://www.pp8-pszczyna.pl/pliki/alfabet-polski-pisany-dla-dzieci-do-druku15_LITERA_F.jpg
- modelowanie litery F z plasteliny , sznurka lub drucika
- układanie literki F np. z kamyków , guzików itp.
- próby pisania litery F na tacy posypanej mąką lub piaskiem
Zadania dla 5 latków:
Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia str. 40, 41
Zadania dla 4 latków:
Odkrywam siebie . Karta pracy cz.2 str. 40, 41
Dodatkowe propozycje
- Nauka Alfabetu - UBU Poznaje literkę Fhttps://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk
- Ballada KSIĘŻYCOWA || NutkoSfera || Piosenki DLA DZIECI
Temat tygodnia: Chciałabym być sportowcem
Temat dnia: Na stadionie