Smaller Default Larger

Spis treści

  1. Poranna gimnastyka w formie opowieści ruchowej ,,Przygoda Wielkanocna”. Rodzic opowiada i odpowiednimi ruchami ilustruje opowiadanie, dziecko naśladuje ruchy.

Mały zajączek (kucamy i przykładamy dłonie do głowy- robiąc uszy zajączka)skakał po łące i zastanawiał się, jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół ( skaczemy w przysiadzie, w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki(naśladujemy malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku. Powoli ciągnął wózek, aby rozwieźć pisanki do swoich kolegów(naśladujemy ciągnięcie wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła(naśladujemy ocieranie potu z czoła) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce( przeciągamy się). Był już bardzo blisko domku kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił(kładziemy się na dywanie). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie(turlamy się po dywanie) Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka . Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać(skaczemy w przysiadzie), a kurczątka, machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim(biegniemy, naśladując machanie skrzydełkami). Kurczątka były jednak malutki, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (kucamy), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali. Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był odważny- przecież przestraszył się małych kurczątek.

  1. Karta pracy str.14. Odszukaj w naklejkach obrazek pisanki. Naklej go w ramce i pokoloruj tak samo rysunek jajka.
  2. Zabawa rozwijająca koncentrację i spostrzeganie wzrokowe ,, o, której pisance mówię”. Rodzic rysuje 4 pisanki w różnych kolorach i wzorach, wycina je i rozkłada na dywanie. Następnie opisuje wybraną pisankę słowami. Zadaniem dziecka jest wskazać o której pisance rodzic opowiada. Przy kolejnym opisie można zamienić się rolami - dziecko opisuje, a rodzic zgaduje.
  3. Moja Wielkanocna pisanka- wspólne wykonywanie pisanek. Można zainspirować się technikami prezentowanymi w linku https://www.youtube.com/watch?v=0sv6FB0VbMY&ab_channel=Spos%C3%B3bnawszystko

Drodzy Rodzice i kochane dzieci.

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei, czas odrodzenia się wiary w drugiego człowieka.

Życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.

Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie, napełni Was pokojem i wiarą.

Niech da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

Wesołych Świąt smile

 

 

 

01.04.2021 Czwartek

Temat dnia: Wielkanocne pisanki