Smaller Default Larger

     Dzieci,które rozpoczynają edukację przedszkolną, zaczynają również proces pełnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Poprzez spacery i wycieczki stykają się  różnymi sytuacjami, które wymagają świadomego reagowania i podejmowania konkretnych zachowań.

W wyniku codziennej obserwacji, rozmów i zajęć prowadzonych z dziećmi można wywnioskować, iż dzieci, nawet już te 6-letnie, nie są przygotowane do roli uczestników ruchu drogowego. Dzieci nie mają przyzwyczajeń, które z czasem mogłyby przekształcić się w nawyki i uchronić je przed nieprawidłowym uczestnictwem w ruchu drogowym. W związku z tym postanowiliśmy zgłębićzagadnienia związane z przygotowaniem naszych wychowanków do przyszłego, samodzielnego udziału w ruchu drogowym, kształtowania u nich nawyków o charakterze komunikacyjno-drogowym, uczulenia wszystkich pracowników przedszkola na potrzebę takiej edukacji. W realizowanym cyklu tematycznym dzieci z naszej grupy poznały podstawowe zasady ruchu drogowego, znaczenie noszenia odblasków, kasków ochronnych, oraz jazdy w samochodzie w specjalnym foteliku. Przypomniały sobie znaczenie różnych służb ratunkowych, a także obowiązujące numery alarmowe. „Jeżyki” zdały egzamin „Pieszego uczestnika ruchu drogowego” i dla poprawy swojego bezpieczeństwa otrzymały odblaski.