Drodzy Rodzice
W związku z tym, że w tym roku nie organizujemy zebrań z Państwem publikujemy w naszej zakładce sprawozdanie z pierwszego półrocza. Zachęcamy aby się z nim zapoznać.
W roku przedszkolnym 2020/2021 grupę MISIÓW stanowi 25 dzieci, w wieku 2.5 – 3 lat. W pracy z grupą, jak w całym przedszkolu, realizowany jest Roczny Plan Pracy pod hasłem: „Świat emocji”.
Większość dzieci z grupy MISIÓW systematycznie uczęszcza do przedszkola. Priorytetem naszej pracy jest to, aby każde dziecko opanowało wymagane umiejętności. W celu lepszej aktywizacji grupy stosowałyśmy różne metody, formy oraz pomoce dydaktyczne. Adaptacja dzieci w grupie przebiegła pozytywnie, wychowankowie bez problemu rozstają się z bliskimi.
W miesiącu wrześniu dzieci zostały przebadane pod kątem logopedycznym. Okazało się, że tylko kilkoro dzieci wymaga pomocy logopedycznej. Dlatego wspólnie z panią logopedą podjęłyśmy decyzję o prowadzeniu zajęć grupowych, a dzieci które wymagają pomocy indywidualnej współpracują systematycznie z logopedą.
W codziennej pracy z grupą szczególny nacisk kładłyśmy na przestrzeganie ustalonych norm i zasad, doskonalenie samoobsługi, ćwiczenia sprawności ruchowej i manualnej. Dzieci były wdrażane do aktywnego słuchania czytanych głośno opowiadań, bajek, wierszy i wypowiadania się na różne tematy. Uczyły się także obserwacji i opisywania najbliższego otoczenia. Uczestniczyły też często w zajęciach z gimnastyki buzi i języka. W czasie zajęć plastycznych i technicznych doskonaliliśmy sprawności manualne. Sprawność ruchową natomiast kształtowaliśmy podczas zajęć gimnastycznych i zabaw na świeżym powietrzu.
W ciągu pierwszych miesięcy dzieci dobrze zaadaptowały się w przedszkolu, co jest satysfakcjonujące, dało się zauważyć pewne poczucie przynależności do grupy i bycia jej częścią. Chętnie uczestniczyły we wszelkich zajęciach i współdziałały z rówieśnikami, choć są pewne problemy z dyscypliną.
W obszarze OPIEKI, WYCHOWANIA I EDUKACJI zrealizowano następujące zadania:
-
zweryfikowano ramowe rozkłady dnia w kontekście proporcji zagospodarowania czasu, z uwzględnieniem w szczególności: zajęć i zabaw dowolnych, aktywności na powietrzu, zajęć dydaktycznych, bajkoterapii, wspomagania i korygowania rozwoju dziecka;
-
omówiono z rodzicami przedszkolny system nagród i kar oraz system motywacyjny;
-
analizowano na bieżąco problemy wychowawcze, przekazywano informacje na zebraniu rady pedagogicznej w celu ustalenia działań i profilaktyki na podstawie przygotowanych sprawozdań z realizowanych zadań;
-
inspirowano dzieci do zabaw tematycznych, konstrukcyjnych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych;
-
stosowano innowacyjne formy i metody pracy rozwijające aktywność dzieci (np. metoda aktywnego słuchania muzyki, Karla Orffa, Klanza, Weronika Sherborn);
-
systematycznie włączano zabawy badawcze i doświadczenia do metod realizacji tematów kompleksowych;
-
zawarto kontrakt grupowy obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej w sali;
-
udział w przedstawieniach na terenie przedszkola;
-
przeprowadzono wstępną obserwację pedagogiczną według przyjętych narzędzi;
-
opracowano indywidualne plany pracy kompensacyjno-wyrównawczej dla dzieci;
-
prowadzono i dokumentowano wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci.
Dzieci brały udział w następujących uroczystościach przedszkolnych:
- Dzień Przedszkolaka;
- Dzień Dyni;
- Uroczystości związane z okazji 11–go Listopada;
- Dzień Praw Dziecka;
- Dzień Pluszowego Misia;
- Andrzejki;
- Spotkanie ze Świętym Mikołajem;
- Spotkanie wigilijne;
- Dzień Babci i Dziadka.
Wnioski do pracy wychowawczej na następny semestr:
W dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej będziemy kładły nacisk na przestrzegania norm i zasad przyjętych w grupie, używanie zwrotów grzecznościowych oraz utrwalanie kulturalnego zachowania się przy stole i prawidłowego trzymania sztućców oraz kredek. Będziemy także przywiązywać większą uwagę do dyscyplinowania grupy.