Smaller Default Larger

Drodzy Rodzice

W związku z tym, że w tym roku nie organizujemy zebrań z Państwem publikujemy w naszej zakładce sprawozdanie z pierwszego półrocza. Zachęcamy aby się z nim zapoznać.

 

 

W roku przedszkolnym 2020/2021 grupę MISIÓW stanowi 25 dzieci, w wieku 2.5 – 3 lat. W pracy z grupą, jak w całym przedszkolu, realizowany jest Roczny Plan Pracy pod hasłem: „Świat emocji”.

Większość dzieci z grupy MISIÓW systematycznie uczęszcza do przedszkola. Priorytetem naszej pracy jest to, aby każde dziecko opanowało wymagane umiejętności. W celu lepszej aktywizacji grupy stosowałyśmy różne metody, formy oraz pomoce dydaktyczne. Adaptacja dzieci w grupie przebiegła pozytywnie, wychowankowie bez problemu rozstają się z bliskimi.

W miesiącu wrześniu dzieci zostały przebadane pod kątem logopedycznym. Okazało się, że tylko kilkoro dzieci wymaga pomocy logopedycznej. Dlatego wspólnie z panią logopedą podjęłyśmy decyzję o prowadzeniu zajęć grupowych, a dzieci które wymagają pomocy indywidualnej współpracują systematycznie z logopedą.

W codziennej pracy z grupą szczególny nacisk kładłyśmy na przestrzeganie ustalonych norm i zasad, doskonalenie samoobsługi, ćwiczenia sprawności ruchowej i manualnej. Dzieci były wdrażane do aktywnego słuchania czytanych głośno opowiadań, bajek, wierszy i wypowiadania się na różne tematy. Uczyły się także obserwacji i opisywania najbliższego otoczenia. Uczestniczyły też często w zajęciach z gimnastyki buzi i języka. W czasie zajęć plastycznych i technicznych doskonaliliśmy sprawności manualne. Sprawność ruchową natomiast kształtowaliśmy podczas zajęć gimnastycznych i zabaw na świeżym powietrzu.

W ciągu pierwszych miesięcy dzieci dobrze zaadaptowały się w przedszkolu, co jest satysfakcjonujące, dało się zauważyć pewne poczucie przynależności do grupy i bycia jej częścią. Chętnie uczestniczyły we wszelkich zajęciach i współdziałały z rówieśnikami, choć są pewne problemy z dyscypliną.

 

W obszarze OPIEKI, WYCHOWANIA I EDUKACJI zrealizowano następujące zadania:

  • zweryfikowano ramowe rozkłady dnia w kontekście proporcji zagospodarowania czasu, z uwzględnieniem w szczególności: zajęć i zabaw dowolnych, aktywności na powietrzu, zajęć dydaktycznych, bajkoterapii, wspomagania i korygowania rozwoju dziecka;

  • omówiono z rodzicami przedszkolny system nagród i kar oraz system motywacyjny;

  • analizowano na bieżąco problemy wychowawcze, przekazywano informacje na zebraniu rady pedagogicznej w celu ustalenia działań i profilaktyki na podstawie przygotowanych sprawozdań z realizowanych zadań;

  • inspirowano dzieci do zabaw tematycznych, konstrukcyjnych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych;

  • stosowano innowacyjne formy i metody pracy rozwijające aktywność dzieci (np. metoda aktywnego słuchania muzyki, Karla Orffa, Klanza, Weronika Sherborn);

  • systematycznie włączano zabawy badawcze i doświadczenia do metod realizacji tematów kompleksowych;

  • zawarto kontrakt grupowy obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej w sali;

  • udział w przedstawieniach na terenie przedszkola;

  • przeprowadzono wstępną obserwację pedagogiczną według przyjętych narzędzi;

  • opracowano indywidualne plany pracy kompensacyjno-wyrównawczej dla dzieci;

  • prowadzono i dokumentowano wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci.

 

Dzieci brały udział w następujących uroczystościach przedszkolnych:

- Dzień Przedszkolaka;

- Dzień Dyni;

- Uroczystości związane z okazji 11–go Listopada;

- Dzień Praw Dziecka;

- Dzień Pluszowego Misia;

- Andrzejki;

- Spotkanie ze Świętym Mikołajem;

- Spotkanie wigilijne;

- Dzień Babci i Dziadka.

 

Wnioski do pracy wychowawczej na następny semestr:

W dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej będziemy kładły nacisk na przestrzegania norm i zasad przyjętych w grupie, używanie zwrotów grzecznościowych oraz utrwalanie kulturalnego zachowania się przy stole i prawidłowego trzymania sztućców oraz kredek. Będziemy także przywiązywać większą uwagę do dyscyplinowania grupy.