Smaller Default Larger

Nadejście chłodniejszych dni stało się dla „Jeżyków” okazją do  przeprowadzenia doświadczeń związanych ze śniegiem i lodem. Dzieci z zainteresowaniem obserwowały, co się dzieje, gdy przyniesiemy go do ciepłej sali.

Każde dziecko mogło dotykać, ugniatać śnieg i dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami, co do jego właściwości. Już wiemy, że śnieg jest zimny, lepki i mokry.Kolejnym doświadczeniem była obserwacja śniegu podczas polewania go gorącą wodą. Dziecisamodzielnie doszły do wniosku, że im cieplej, tym szybciej śnieg zmienia się w wodę.Sprawdzaliśmy też jak się zmniejsza jego ilość kiedy włożymy go do słoika. Słuchając opowiadania o wędrówkach kropelki wody poznaliśmy jej różne stany skupienia. Wykonaliśmy proste doświadczenia i obserwacje za pomocą lupy, kolorowych barwników i czajnika. Przedszkolaki sprawdzały też, czy śnieg naprawdę jest czysty. Okazało się, że w rzeczywistości choć bielutki, to wcale taki czysty nie jest. Już teraz nikomu z nas nie przyjdzie do głowy żeby spróbować jego smaku. Dużą atrakcją był wykonany przez dzieci sztuczny śnieg. Okazał się on ciekawym doświadczeniem sensorycznym. Dzięki tym zabawom dydaktycznym dzieci kształtowały umiejętność wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych doświadczeń.

galeria