Smaller Default Larger

Drodzy Rodzice. Ponieważ w tym roku nie organizujemy zebrań z rodzicami w naszej zakładce publikujemy sprawozdanie z pierwszego półrocza. Zachęcamy, aby się z nim zapoznać.

Grupa II-ZAJĄCZKI liczy 24 dzieci(14 dziewczynek, 10 chłopców). Pracujemy w oparciu o Podstawę Programową, Program wychowania przedszkolnego MAC Edukacja autorstwa W. Żaby-Żabińskiej, W. Majewskiej, R. Paździ,  Karty Pracy Odkrywam Siebie Złota Kolekcja trzylatka wydawnictwa MAC, a także w oparciu o roczny plan pracy wychowawczo - dydaktycznej 2020/2021 pod hasłem: „Nasze emocje
i uczucia”. Na początku roku szkolnego większość wychowanków została przebadana przez logopedę. Stwierdzono, że kilkoro dzieci wymaga systematycznej pracy pod kierunkiem logopedy. Po przeprowadzeniu wstępnej obserwacji w grupie z częścią dzieci prowadzona jest praca kompensacyjno-wyrównawcza. ,,Zajączki” tworzą grupę zgraną, żywą i aktywną. Coraz lepiej radzą sobie z samoobsługą oraz są dużo bardziej samodzielne niż na początku roku.  Lubią uczestniczyć w zabawach zorganizowanych przez nauczycielkę, szczególnie jeśli chodzi o zabawy ruchowe i przy muzyce. Chętnie wykonują prace plastyczne różnymi technikami. Nawet w czasie zabaw swobodnych często wybierają zabawy plastyczne np. kolorowanie, wycinanie (wymagają jeszcze ćwiczenia prawidłowej obsługi nożyczkami) Chętnie i spontanicznie podejmują zabawy tematyczne np. w dom, w sklep, w policje, w straż. Szczególnie chłopcy lubią  zabawy konstrukcyjne. Podczas zabaw, dzieci rzadko wchodzą w sytuacje konfliktowe. Można zauważyć, że grupa jest bardzo ze sobą związana, ulubioną zabawą chłopców i dziewczynek, jest wspólna zabawa w zwierzątka. Dzieci wykazują wobec siebie wzajemne zainteresowanie, życzliwość i troskę. Praca z grupą Zajączki przebiega bezproblemowo  i bardzo pomyślnie.

Ocena poziomu rozwoju

W miesiącu Październiku podopieczni zostali poddani obserwacji. Każde dziecko obserwowano indywidualnie na podstawie ARKUSZA OBSERWACJI CECH ROZWOJOWYCH DZIECKA 3-letniego sporządzonej przez wyd. MAC. Obserwacja jest podzielona na 4 obszary: ROZWÓJ FIZYCZNY, POZNAWCZY, SPOŁECZNY, EMOCJONALNY.

W I obszarze(Rozwój fizyczny) mocne strony grupy to: zabawy ruchowe, proste ćwiczenia oraz działalność plastyczna. Większość dzieci potrafi samodzielnie spożywać posiłki. Zdecydowanie najsłabszą umiejętnością  w sferze rozwój fizyczny jest umiejętność samodzielnego ubierania się. Podopieczni wymagają zwracania uwagi na prawidłowy sposób trzymania i posługiwania się łyżką, widelcem czy też kredką i nożyczkami.

Obszar II Rozwój POZNAWCZY jest najbardziej zróżnicowany. Najlepiej dzieci poradziły sobie z pokazywaniem i nazywaniem części ciała, nazywaniem czynności oraz przedmiotów z otoczenia i przedstawionych  na rysunku. Większość dzieci dobrze zna kolory oraz potrafi liczyć do trzech, jednak są też dzieci które nie znają podstawowych kolorów i nie potrafią liczyć. Wszyscy podopieczni bardzo lubią zadania w Kartach Pracy chociaż czasami wymagają indywidualnej pomocy, tempo pracy również mają bardzo zróżnicowane. Największe problemy w zakresie rozwoju umysłowego dzieci napotkały podczas układania historyjki obrazkowej. Prawie wszystkie dzieci nie potrafiły poprawnie ułożyć  historyjki składającej się z 3 elementów. Słabą stroną jest także spostrzeganie wzrokowe. Większość podopiecznych nie potrafiła znaleźć wszystkich różnic na obrazku, kilkoro dzieci nie rozumiało w ogóle polecenia.

Obszar III SPOŁECZNY. Wychowankowie potrafią się przedstawić ,podają swoje imię i nazwisko. Są dzieci, które przestrzegają zasad przyjętych w grupie, a są takie którym czasami trzeba przypominać kodeks zachowania. Dzieci bawią się ze sobą zgodnie, grupa nie jest konfliktowa. Większość dzieci zna imiona swoich kolegów i koleżanek z grupy, potrafi też wymienić imiona rodziców i członków rodziny

 

Obszar IV rozwój EMOCJONALNY  jest dość harmonijny.  W większości dzieci są pogodne i mają dobre samopoczucie. Mówią o swoich potrzebach, próbują nazywać emocje. Podopieczni rozstają się z rodzicami bez lęku.

 

Uroczystości, które odbyły się w pierwszym półroczu:

 

  • Dzień Przedszkolaka
  • Dzień dyni-zabawy w grupach
  • Europejski Tydzień Sportu- akcja Zdrowo i Sportowo
  • Dzień Muzyki
  • Światowy dzień zwierząt- Święto grupy Zajączki
  • Światowy dzień mycia rąk
  • Święto Niepodległości
  • Dzień postaci z bajek
  • Dzień Praw Dziecka
  • Andrzejki
  • Dzień Pluszowego Misia
  • Mikołaj
  • Wigilia Przedszkolna
  • Dzień Babci i Dziadka

Wnioski do pracy wychowawczo-dydaktycznej na drugie  półrocze.

-rozwijanie wszystkich sfer rozwoju z naciskiem na rozwój poznawczy i społeczny,

-doskonalenie techniki wycinania nożyczkami oraz utrwalanie prawidłowego chwytu kredki i łyżki,

- doskonalenie samodzielnego ubierania obuwia i odzieży,

- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych podczas zabawy z rówieśnikami oraz w kontaktach z dorosłymi,

- praca z historyjkami obrazkowymi,

- wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej oraz do panowania nad emocjami.