Drukuj
Odsłony: 719

„Jak karnawał to balony”- dlatego na ostatnich zajęciach kółka badawczego skupiliśmy swoje doświadczenia właśnie na balonach. Nasze dzieciaki sprawdzały co znajduje się w balonie i ile trzeba mieć siły by go napompować.

Poznaliśmy niektóre prawa fizyki jak np. siła grawitacji, którą próbowaliśmy równoważyć strumieniem powietrza z suszarki aby utrzymać balon w powietrzu. Niełatwa sztuka, ale niektórym się udało:) Za pomocą balonów poznaliśmy zjawisko elektrostatyczności pocierając balon o włosy lub wełniane ubranie. Naelektryzowany balon przykleił się do ściany, zmienił również kąt lejącej się wody z kranu. Za pomocą kuchennego patyczka przekuliśmy balon i zrobiliśmy balonowy szaszłyk. Udało nam się przykleić balon do szklanki za pomocą wody i napompowaliśmy balon bez użycia powietrza, wszystko za pomocą octu i sody oczyszczonej. Istne czary mary:) Na koniec wykonaliśmy balonową rakietę, która sprawiła Wiewiórkom wiele frajdy i urządziliśmy balonowe zawody, w czasie których trzeba było wykazać się zwinnością i sprytem. W trakcie trwania karnawałowego tygodnia balony wykorzystywaliśmy także do zabaw muzyczno-ruchowych w sali oraz do wykonania kolorowej dekoracji sufitu. Prosta zabawka a tyle radości :)