Drukuj
Odsłony: 274

Kółko matematyczne „ Mali Matematycy” opiera się na założeniu nauki poprzez zabawę , doświadczenia, eksperymenty i działanie za pomocą konkretów i praktycznych ćwiczeń.

Treści programowe koła odwołują się do wskazań podstawy programowej – obszarów : I, II,III,IV – Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli. Kółko matematyczne przeznaczone jest dla dzieci w wieku 5- 6 lat. Kółko powstało, aby wspomagać i wspierać dziecięce rozumowanie bez podawania gotowych definicji. Ma za zadanie przybliżać trudne zagadnienia matematyczne w zabawie.

Od kilku tygodni nasze przedszkolne Wiewiórki bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach kółka matematycznego o wymownej nazwie „ Mali Matematycy”. W związku z tym, że zaczęliśmy poznawanie cyferek i wzrosło zainteresowanie zabawami matematycznymi  w naszej grupie zrodził się pomysł utworzenia kółka matematycznego. Przedszkolaki przypomniały sobie figury geometryczne, dzięki, którym poznały znaczenie słowa „symetria”. Przy okazji tworzyły wymyślne kompozycje, które budziły podziw wśród pań i kolegów. W ostatnim czasie sporym zainteresowaniem cieszy się wielkie liczydło, które zagościło w naszej sali na dobre i dzięki któremu sprawnie oswoiliśmy się z takimi działaniami jak dodawanie i odejmowanie. Dzięki poznanym dotąd cyfrom i przyjaznemu krokodylowi Wiewiórki zrozumiały na czym polega znak mniejszości, większości i równości. Dzięki nauce przez zabawę dzieci oswajają się z treściami matematycznymi w bardzo przyjemny sposób.

Edukacja matematyczna w przedszkolu ma przygotować dzieci do posługiwania się pewnymi pojęciami matematycznymi, do zrozumienia których dochodzą poprzez samodzielne działanie. W zdobywaniu doświadczeń matematycznych ogromne znaczenie ma trening, który rozwija umiejętności dziecka i pozwala mu pokonać kolejne etapy liczenia. Organizowane sytuacje dydaktyczne sprawiają, że ćwiczenie dziecięcego liczenia poprzez różnorodne zabawy umożliwiające manipulowanie oraz wykorzystanie każdej życiowej sytuacji do wzbogacania liczby doświadczeń matematycznych bardzo pomaga w zdobywaniu kompetencji intelektualnych do uczenia się matematyki i owocuje wysokim stopniem przyswojenia przez dziecko pojęć i umiejętności matematycznych.