Smaller Default Larger

„Misiowy Bajarz” to V moduł projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.

 

Przedszkolaki wzięły udział w realizacji przedostatniego  modułu ogólnopolskiego projektu edukacyjnego, którego tytuł brzmiał – „Misiowy Bajarz”. Celem spotkania było rozwijanie czytelnictwa poprzez wyszukiwanie w literaturze pozytywnych wzorców zachowań.

Zajęcia rozpoczęły się od projekcji filmu pt. „Jak powstaje książka”. W dalszej części wychowankowie oglądali i wypowiadali się na temat ulubionych książeczek, które przynieśli ze sobą z domu. Wskazywali okładkę książki oraz strony, określali czy książka jest cienka czy gruba oraz   gdzie jest grzbiet książki. Dzieci na podstawie filmu zwróciły także uwagę na bardzo ważną sprawę – szanowanie książek, wiedzą , że należy o nie dbać i używać zakładek do książek.  Wyjaśniliśmy sobie czego książki nie lubią np. brudnych rąk, porysowanych kartek, zagiętych rogów. Następnie dzieci wysłuchały wiadomości od Małego Misia, który zaproponował, aby wspólnie z nim stworzyły własną książeczkę. Początek historii był znany, a dalszą fabułę przedszkolaki mogły wymyślić same. W czytanych fragmentach opowiadania, Miś Bruno, przedstawił „Chichotkowe Wzgórze” oraz Krasnoludka, który wpadł w tarapaty

i potrzebował pomocy. Na podstawie przeczytanego tekstu chętne dzieci przedstawiły scenki dramowe, a reszta grupy oceniała, które zachowania były pozytywne, a które negatywne. Wszyscy stwierdzili, że Miś ma dobre serduszko, jest zawsze chętny do pomocy i uczy, że warto pomagać!

Po kolejnym fragmencie opowiadania, przedszkolaki śpiewały, tańczyły w rytm muzyki, a „chichotkowy wiatr” poruszał się między nimi, łaskocząc je  milutką miotełką. Zabawa wywołała uśmiech i rozbawienie wśród tańczących.

Na zakończenie każde dziecko narysowało ilustrację kończącą opowiadanie, po czym zaprezentowało ją osobiście przed zgromadzonymi. Po złożeniu wszystkich kartek powstała piękna książka ze stroną tytułową – „Misiowy Bajarz”. Przedszkolakom także spodobała się zabawa w księgarnie , mogli kupować książki i płacić za nie oczywiście banknotami tyle, że nieprawdziwymi tylko do zabawy. W ten sposób dzieci uczyły się kulturalnego zachowania i używania słów dzień dobry, proszę, dziękuję , do widzenia.

Uczestniczące w spotkaniu przedszkolaczki miały za zadanie uważnie słuchać, odtworzyć sytuacje i zdarzenia występujące w prezentowanej opowieści, rozwijać aktywność ruchową, pobudzać wyobraźnię, a także motywację do czynienia dobra i czerpania radości z życia codziennego.