Drukuj
Odsłony: 1446

Ostatnio realizowaliśmy w naszej grupie temat związany z kuchnią. Podczas jednych zajęć dzieci słuchały opowiadania pt. Zarozumiała łyżeczka, które zainspirowało nas do zabaw matematycznych związanych z układaniem rytmów.

Jest to bardzo ważny dział w dziecięcej matematyce i umiejętność, która właściwie kształtowana pomaga dzieciom w szybszym uczeniu się piosenek, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, daje podstawy do rozumienia takich zjawisk jak przemienność dnia i nocy, następstwa pór roku, dni tygodnia czy miesięcy. Nasze zabawy polegały na ułożeniu rytmu z małych i dużych łyżek, w różnych konfiguracjach oraz prezentacji tych rytmów za pomocą gestów, ruchu a także z wykorzystaniem instrumentów czy sylab. Niby proste ale nie do końca. Nie wszystkie dzieci prawidłowo wykonywały cały rytm od początku do końca, dlatego na pewno w ten sposób będziemy się jeszcze bawić. Im więcej doświadczeń tym większa szansa na sukces!