Drukuj
Odsłony: 6915

Temat tygodnia:  Chciałbym być kosmonautą

Piątek, 16 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Na niebie pełno gwiazd


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Na początek przypomnienie i utrwalenie piosenki, której uczyliśmy się w środę. (Jeśli ktoś nie zapisał linku, to przypominam: Ziemia, wyspa zielona – YouTube )

 

2. Ruchowa interpretacja rymowanki (do wykonania przy otwartym oknie).

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje hopsasa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

Dzieci naśladują gesty rodzica zgodne z treścią rymowanki. Powtarzamy kilka razy, aż dziecko wykona ćwiczenie samodzielnie, bezbłędnie.

 

3. A na koniec bajka „Spadająca gwiazda”. Znajdziecie ją tutaj: Kit i Kate | Spadająca gwiazda | Bajki dla dzieci – YouTube

 

 

Czwartek, 15 kwietnia 2021r.

Temat  dnia:  Dzień i noc


 

Propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania z dzieckiem:

1.Poranna, ruchowa zabawa „Podróż po planetach”.

   https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

  1. Proponuje , aby dzieci oglądnęły krótki film edukacyjny „Dzień i noc”.

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

  1. Zabawa dydaktyczna „Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?” Rodzic wspólnie z dzieckiem rozmawia na temat obejrzanego filmu oraz opowiada jakie czynności wykonują ludzie w dzień , a jakie w nocy.

- Zabawa pantomimiczna Co można robić w dzień? Rodzic pokazuje różne czynności, a dziecko odgaduje, co dzisiaj robiło, np. poranne przeciąganie się, mycie zębów, ubieranie itp.  Następnie  dziecko próbuje  pokazać  wykonywane przez siebie czynności, a rodzic  odgaduje.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Dzień – noc”. Dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło Dzień naśladuje np. zabawy piłką (np. odbijanie, rzucanie), na hasło Noc – układa się na dywanie, kanapie, fotelu i udaje, że zasypia.

Dla chętnych:

 Zabawa rozwijająca inwencję twórczą „ Nasze statki kosmiczne”. Do tej zabawy będą potrzebne nam paski bibuły lub paski wycięte z papieru kolorowego . Dziecko  układa na dywanie statki kosmiczne z pasków bibuły, papieru kolorowego różnej długości i szerokości, w różnych kolorach (według własnych pomysłów). Oglądanie  powstałych  kompozycji; Można wspólnie z rodzicami wymyślić   nazwę powstałych statków.


Szanowni Państwo!
Poniżej znajdziecie kolejne propozycje dla Waszych pociech, jak można pobawić się z angielskim! Życzę zdrowia, dobrej zabawy i do zobaczenia w przyszłym tygodniu:)
 
 

 


 

Temat tygodnia: Chciałbym być kosmonautą

 

Środa, 14 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Planeta Ziemia


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Wprowadzenie do tematu.

Rodzic wyjaśnia dziecku co to jest planeta, jak nazywa się ta, na której i żyjemy i jak możemy o nią dbać.

 

2. Nauka piosenki „Ziemia, wyspa zielona”. Znajdziecie ją tutaj: Ziemia, wyspa zielona - YouTube

 

3. Praca matematyczno-plastyczna „Nasza planeta”.

Rodzic rysuje na białej kartce kulę ziemską, a na niej kontury kilku drzew, kwiatów i domów (powinny być w różnych ilościach). Zadaniem dziecka jest pomalowanie farbami przygotowanego rysunku, a następnie przeliczanie ile jest domów, kwiatów i drzew oraz określenie, których elementów jest najwięcej, a których najmniej.

 

Wtorek, 13 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Przybysze z kosmosu


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Na początek poranna gimnastyka „Zumba kids”. Znajdziecie ją tutaj: Zumba Kids cu Andrei - Gummy Bear – YouTube

 

2. Lektura rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem” (rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa):

To jest Zieluś piegowaty.

Ma ubranko w białe łaty,

uszy wielkie jak u słonia,

gruby nos i zęby konia.

Oczka małe, rozbiegane,

włosy długie, rozczochrane.

Brzuch okrągły tak jak bania.

Małe czułki do wąchania.

Skrzydła z ramion mu wystają,

śmieszne nóżki zasłaniają.

Dwa ogony zakrzywione,

stopy wielkie i czerwone.

Po przeczytaniu tekstu dziecko ma opowiedzieć własnymi słowami jak wyglądał ufoludek.

 

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Ufoludki”

Dziecko biega po pokoju w różnych kierunkach przy dźwiękach muzyki. Na hasło UFOLUDEK, wypowiedziane przez rodzica, dziecko zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby poruszania się.

 

4. Ćwiczenia syntezy słuchowej „Co powiedziałam?”

Rodzic wypowiada dotyczące tematu słowa z podziałem na sylaby, np.: ra-kie-ta, kos-mi-ta, pla-ne-ta, księ-życ, nie-bo, itp. Zadaniem dziecka jest powtórzyć całe słowa.

 

Poniedziałek, 12 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Zmartwienie księżyca


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Lektura opowiadania Joanny Papuzińskiej „ Jak nasza mama zreperowała księżyc”:

Mama opowiadała, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała oknem, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą białą chmurką, płyną mu łzy.

- Co ci się stało? - spytała nasza mama. Dlaczego płaczesz?

- Buuuu! - rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos - chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek!

Księżyc odsunął białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik.

- Co to będzie! - lamentował księżyc. - Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!

- Cicho - powiedziała mu mama. - Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu na balton, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie.

Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama założyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki, jakiego brakowało księżycowi.

- Siedź teraz spokojnie - powiedziała - to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek.

Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca.

- Gotowe! - powiedziała. - Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

 

2. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania:

- kto płakał w nocy i obudził mamę?

- co się stało księżycowi?

- o co martwił się księżyc?

- na jaki pomysł wpadła mama?

- z jakich składników zrobiła ciasto?

- czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?

- o co mama poprosiła księżyc?

 

3. Zabawa plastyczna „ Kolorowy księżyc”

Rodzic rysuje kontur księżyca, a zadaniem dziecka jest pokolorować go według własnego pomysłu. Po pokolorowaniu nazywa kolory, których użył.

 

4. A na koniec bajka o wyprawie na księżyc, którą znajdziecie pod tym linkiem.

Wyprawa na księżyc | Bajki dla Dzieci | Przygody Rozi | Nowe Odcinek | Nie Ma Jak Rosie – YouTube

 

Piątek, 9 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Moje ciało.


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1.Rodzic przypomina sobie z dzieckiem poznane wcześniej nazwy części ciała.

Dla utrwalenia można posłużyć się filmikiem ukrytym pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Pu6fcTIz4cM

 

2. Następnie trochę gimnastyki umysłowej. Rodzic czyta dziecku zagadki, które ma odgadnąć:

Kiedy śpisz – odpoczywają,

za dnia – wszystko oglądają.

Przystrojone są rzęsami,

gdy ci smutno – kapią łzami.

Bez nich nie dasz rady

ugryźć nawet bułki.

Pasta i szczoteczka

to ich przyjaciółki.

Między twymi ramionami

ciągle kręci się ta pani.

Kiedy zimno jest na dworze,

szalik ją ochronić może.

Te dwie różowe muszelki

nosisz na swojej głowie.

Co mówi do ciebie kolega,

za ich pomocą się dowiesz.

Rozpoznaje po zapachu już z daleka,

jaki obiad na rodzinę dzisiaj czeka.

Kiedy katar go czasami zablokuje,

to chusteczka go szybciutko uratuje.

Dwie pracowite siostrzyczki,

co stroją się w rękawiczki.

Chętnie się z każdym witają,

na pożegnanie – machają.

 

3. A na koniec trochę ruchu (najlepiej przy otwartym oknie). Wszystko wyjaśni się po otwarciu tego linku: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

 
Szanowni Państwo!
Przesyłam kolejne propozycje z języka angielskiego, dla Waszych pociech:) Tym razem zwierzątka oraz bajeczki o Easter, choć Wielkanoc już za nami.
Życzę zdrowia i dobrej zabawy! Z poważaniem Diana Tochowicz
 
https://www.youtube.com/watch?v=OnnxfwHvw1M
https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo
https://www.youtube.com/watch?v=-sFj8Q3Z1Ak&t=1966s
https://www.youtube.com/watch?v=Yx8gVDBWVuY

Temat tygodnia:  Chciałbym zostać sportowcem

Czwartek, 8 kwietnia 2021r.

Temat  dnia: Na nudę najlepszy jest ruch


 

Propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania z dzieckiem:

  1. Aby dobrze powitać dzień proponuje zacząć od zabawy ruchowo- naśladowczej „Raz, dwa, trzy” z cyklu „ Zabawy śpiewane w kole na dywanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg

 

  1. Zabawa rozwijająca koordynacje wzrokową , „ Łowienie”, poniżej zamieszczam kilka przykładowych zabaw :

https://pl.pinterest.com/pin/208150814015067202/

https://pl.pinterest.com/pin/414753446930492788/

https://pl.pinterest.com/pin/565835140680261702/

 

  1. Drodzy rodzice , jeśli często słyszycie od dziecka „mamo, tato nudzi mi się”- to po oglądnięciu tych propozycji (link poniżej) już nie będą tak mówić.

Filmik pt. „10 sposobów na nudę- zabawy z dziećmi w domu”.

https://www.youtube.com/watch?v=BjODc8_oZB8

 

  1. Zabawy przy piosence „ Sposób na nudę”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MhXS_AGYwBA

 

 

 

Dla chętnych:

 

 Na nudę znamy wiele rozwiązań, np. spacer lub zabawy w ogrodzie , na podwórku, ale jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca to proponuję , aby rodzice wspólnie z dzieckiem zrobili  „Skrzynkę na  skarby”. Do przygotowania skrzynki na skarby będzie potrzebne pudełko po butach , klej, papier kolorowy, papier pakunkowy kolorowy, z których możecie wyciąć np. kwiatki ,zwierzątka,  kolorowe czasopisma, nożyczki.  Gdy dzieci będą miały już gotowe elementy to naklejają na pudełko , wyobraźnia nie zna granic więc pozwólmy , aby dzieci stworzyły indywidualne dzieło.  Do tak pięknego pudełka  wystarczy tylko włożyć skarby np. zebrane podczas spaceru, może to być piórko, kamyk , szyszka . Miłego tworzenia!

 

 

Temat tygodnia: Chciałbym zostać sportowcem.

Środa, 7 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Małe piłki i duże piłki.


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Na rozgrzewkę zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka” – link tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

Do zabawy zapraszamy wszystkich obecnych domowników, z których tworzymy pociąg, który porusza się w różnych kierunkach pokoju, w rytm piosenki. Po jej zakończeniu pasażerowie „wysiadają z wagonów” i żegnają się ze sobą w różny sposób, np. przez podanie ręki, ukłon, uśmiech lub według własnego pomysłu.

Jeśli w domu nie ma nikogo poza dzieckiem i rodzicem zabawę w pociąg zastępujemy tańcem w rytm piosenki.

 

2. Zabawa „Duża piłka, mała piłka”.

Rodzic przygotowuje wszystkie piłki jakie są w domu.

Pierwszym zadaniem dziecka jest ułożyć piłki od największej do najmniejszej oraz przeliczyć ile ich jest.

Następnie rodzic chowa piłki do pudełka lub zakrywa wszystkie kocem i losuje (zalecana jest jakaś spokojna muzyka w tle). Po wylosowaniu wypowiada hasło MAŁA PIŁKA lub DUŻA PIŁKA. Na hasło MAŁA PIŁKA dziecko podskakuje delikatnie ma palcach, gdy usłyszy hasło DUŻA PIŁKA, podskakuje ciężko na całych stopach.

 

3. Praca plastyczna – Moja piłka

Rodzic rysuje dziecku piłkę, a zadaniem dziecka jest ozdobienie tej piłki papierem kolorowym, pokolorowanie kredkami lub wylepienie plasteliną.

Miłej zabawy!

 

Wtorek, 6 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Moja ulubiona zabawa ruchowa.


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Rozpędzony pociąg”.

Na początku rodzic wyjaśnia dziecku, że będzie powtarzać za nim refren wiersza (miejsca oznaczone *), naśladując turkot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej „czuk, czuk, czuk”.

Można również zachęcić dziecko, by w trakcie czytania zwrotek krążyło po pokoju w rytm czytanego tekstu.

Pędzi pociąg pędzi,

przez lasy i pola,

słychać turkot, furkot

to dudnią wciąż koła,

-czuk, czuk, czuk…

-czuk, czuk, czuk...*

Mknie pociąg po torach,

huk rozlega się w lesie,

a stukot wielu kół

w lesie echem się niesie.

-czuk, czuk, czuk…

-czuk, czuk, czuk...*

Pędzi pociąg przez wioski,

mija lasy i pola,

słychać turkot i furkot,

to dudnią wciąż koła

-czuk, czuk, czuk…

-czuk, czuk, czuk...*

Mija stacje i pola,

huk rozlega się w lesie,

to dudnienie pociągu

echem w lesie się niesie.

-czuk, czuk, czuk…

-czuk, czuk, czuk...*

Coraz słabiej już słychać

pociągowe hałasy,

pociąg jest już daleko,

mija pola i lasy.

-czuk, czuk, czuk…

-czuk, czuk, czuk...*

 

2. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piłki

Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie i toczą do siebie piłkę. Potem wstają i rzucają ją do siebie. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

3. Gimnastyka przy otwartym oknie z naszym magicznym kołem.

A „magiczne koło” znajdziecie tutaj:

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

 

Temat tygodnia: Wielkanoc

Piątek, 2 kwietnia 2021 r.

Temat dnia: Pisanki – ozdobne jajka.


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

 

1. Praca plastyczna „PISANKI”

Potrzebne będą jajka styropianowe lub ugotowane na twardo oraz farby lub flamastry.

Wspólne malowanie z rodzicami pisanek według własnego pomysłu lub zaczerpniętego z wiersza.

2. I żeby już całkiem wejść w atmosferę Świąt wielkanocnych, zapraszam do obejrzenia bajeczki.

Znajdziecie ją tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=CmtqWLGWHWQ

 

 

A już teraz, składamy Wam – drogie dzieciaki

wraz z Rodzicami – najlepsze życzenia.

 

Zdrowych, spokojnych, radosnych Świąt Wielkiej Nocy

i do jak najszybszego zobaczenia w przedszkolu.

 

Pozdrawiamy serdecznie! :)

 

Czwartek, 1 kwietnia 2021r.

Temat dnia: Wielkanocna przygoda


Propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania z dzieckiem:

1.Nazywanie elementów z koszyczka wielkanocnego .

https://pl.pinterest.com/pin/592082682236562366/

Nazywanie elementów na obrazkach przedstawiających koszyczek wielkanocny, wyciętych z kolorowych czasopism. Sylweta koszyczka, obrazki produktów. Zwracanie uwagi, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny, co i dlaczego powinno się w nim znaleźć. Wspólne umieszczanie rodzica z dzieckiem na sylwecie koszyczka pasujących elementów (np.: serwetka, pisanki, baranek, chleb, kiełbasa, sól, pieprz, kurczątka, babeczka drożdżowa, zajączek czekoladowy, gałązki borowiny). Jeśli rodzice mają taką możliwość, mogą wykorzystać zamiast obrazków naturalne produkty.

2.Opowieść ruchowa „ Przygoda wielkanocna”. Rodzic opowiada i odpowiednimi ruchami ilustruje opowiadanie. Dziecko go naśladuje.

Mały zajączek (dzieci przykucają, przykładają dłonie do głowy – robią uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się, jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skaczą w przysiadzie, w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach, z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieźć 15 pisanki do swoich kolegów (naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (naśladują ocieranie potu raz jedną ręką, raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciągają się). Był już bardzo blisko domku kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladują potknięcie się i przewrócenie). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turlają się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczą w przysiadzie), a kurczątka, machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegną, machając ugiętymi w łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladują śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był odważny – przecież przestraszył się małych kurczątek. Po zabawie dzieci mogą wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.

3.Słuchanie piosenki „Pisanki, pisanki”.         • Rozmowa na temat piosenki.     

 https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8        

− Co to są pisanki?

− Jakie wzory miały pisanki z piosenki (co było na nich wymalowane)?

 

4.„Pisanka”- kolorowanie sylwety jajka. Rodzic może wydrukować lub narysować kształt jajka, a dziecko dowolnie pokolorować kredkami.

https://pl.pinterest.com/pin/317433473716992612/   

 

Temat tygodnia: Wielkanoc

Środa, 31 marca 2021 r.

Temat dnia: Wielkanocne przysmaki.


Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

 

1. Lektura wiersza Marioli Golc „Wielkanocne przysmaki”:

Święta wielkanocne

pachną przysmakami.

Czuć już wonny żurek

i keks z bakaliami.

A drożdżowa baba

ze stołu spogląda,

w białej sukni z lukru

pięknie dziś wygląda.

Pan mazurek pachnie

słodką czekoladą,

koronę z owoców

już na niego kładą.

Smakowitych potraw

znacie jeszcze wiele,

spróbujcie ich trochę

w świąteczną niedzielę.

Po zakończeniu czytania rozmawiamy na temat wiersza. Rozpoczynamy od wyjaśnienia dziecku niezrozumiałych słów. Potem omawiamy co znajdowało się na świątecznym stole.

 

2. Następnie rozpoczynamy rozmowę na temat wielkanocnego koszyczka i jego zawartości?

Jeśli chcecie się dowiedzieć co i dlaczego powinno wypełniać wielkanocny koszyczek to zajrzyjcie tutaj: http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/koszyczek-wielkanocny-prezentacja-multimedialna-plansze/ i poczytajcie o znaczeniu poszczególnych pokarmów. A jeśli chcecie jeszcze poćwiczyć z dziećmi sekwencje, to ściągnijcie zamieszczoną tam prezentację.

 

3. Utrwalenie piosenki, której uczyliśmy się wczoraj: WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

Tekst i piosenka pod adresem: https://miastodzieci.pl/piosenki/piosenka-wielkanocna/

 

Wtorek, 30 marca 2021 r.

Temat dnia: Wielkanocne idą Święta.


 

Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

1. Zabawa dydaktyczna „Liczymy słowa”. Dziecko liczy słowa w wypowiedziach Rodziców, np.: PRZYSZŁA WIOSNA, IDĄ ŚWIĘTA, WIELKANOCNY KOSZYCZEK, RADOSNE ŚWIĘTA WIELKANOCNE, KOLOROWE PISANKI, JAJKA MALOWANE, LUBIĘ MALOWAĆ PISANKI, PALMA WIELKANOCNA, itp.

 

2. Nauka piosenki WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

Tekst i piosenka pod adresem: https://miastodzieci.pl/piosenki/piosenka-wielkanocna/

 

3. Gimnastyka z MAGICZNYM KOŁEM.

Do wykonania przy otwartym oknie i wesołej muzyce. A „magiczne koło” znajdziecie tutaj:

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

 

 

Poniedziałek, 29 marca 2021 r.

Temat dnia: Najpiękniejsze jajka.


 

Propozycje zadań do wykonania z dzieckiem:

Do dzisiejszych zajęć będziemy potrzebować co najmniej dwóch jaj: jednego surowego i jednego ugotowanego na twardo.

 

1. Rozmowa o jajku.

Punktem wyjścia do rozmowy jest fragment wiersza „Jajo!”:

Wszystkie jajka, może wiecie,

chodzą w płaszczykach po świecie!

Skorupkami nazywają -

płaszcze, które zakładają!

Pod skorupką też coś mają,

coś, co sprytnie ukrywają!

Znajdziesz, pod nią, ciuszek nowy:

to kubraczek jest białkowy!

Pod kubraczkiem - niespodzianka,

Żółte żółtko - niczym bańka!

 

Po przeczytaniu wiersza Rodzic pyta, czego dziecko dowiedziało się z niego o jajku?

 

2. Trochę praktyki.

Rodzic wręcza dziecku kilka jajek i zachęca do ich oglądania, określenia wyglądu, budowy, koloru skorupki oraz przeliczenia.

 

3. Zabawa badawcza „Jajko ugotowane i jajko surowe”.

Rodzic podaje dziecku jajko ugotowane na twardo i prosi o jego obranie. Potem kroi je na połowę, wskazuje i nazywa żółtko i białko, o których była mowa w wierszu. Następnie bierze jajko surowe i je rozbija. Oddziela żółtko od białka.

Potem prowadzi rozmowę o tym co dziecko mogło zauważyć: Jak wygląda w środku jajko ugotowane, a jak jajko surowe? Czym się różnią?

 

4. Degustacja.

W zależności od upodobań smakowych spożywamy jajko ugotowane z solą lub majonezem a surowe najlepiej w postaci kogla-mogla.

SMACZNEGO!!!