Smaller Default Larger

Drodzy Rodzice w związku z tym, że w tym roku nie organizujemy z Państwem zebrań publikujemy w naszej zakładce sprawozdanie z pierwszego  półrocza. Zachęcamy aby się z nim zapoznać.

Grupa Kotki, jest grupa raczej cichą i zdyscyplinowaną. Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach oraz sprzątają salę. Są samodzielne pod kątem ubierania się i rozbierania oraz załatwiania potrzeb fizjologicznych. Bardzo lubią rozmawiać z nauczycielami. Chętnie się ze sobą bawią i współpracują zarówno podczas zabawy jak i pracy dydaktycznej. Barierę w kontaktach z druga osobą stanowi rozwój mowy, aż 13 dzieci jest objętych terapia logopedyczną. Dzieci chętnie pracują w książkach. Tempo wykonywanych zadań jest jednak bardzo zróżnicowane. Wynika to z problemów dotyczących skupienia uwagi i koncentracji. Część dzieci to 5 latki a część 4 latki. Każda grupa wiekowa ma swoje podręczniki. Podczas tłumaczenia zadań przedszkolaki często się wtedy rozpraszają. Spora część dzieci ma również problem z prawidłowym trzymanie kredki oraz wycinaniem. Trudność sprawia im również rozwiązywanie zagadek oraz opis słowny ilustracji. Frekwencja dzieci na zajęciach jest wysoka. Poza tym grupa jest miła i dobrze się z nią współpracuje.

 

Realizacja zadań zawartych w Rocznym Planie Pracy „Nasze emocje i uczucia”, opracowanym na rok szkolny 2020/2021.

  • Pokazywanie planów miesięcznych dyrektorowi do 29 dnia każdego miesiąca
  • Realizacja bajkoterapii
  • Analiza bieżących problemów na radzie pedagogicznej
  • Stosowanie innowacyjnych form i metod rozwijających aktywność dzieci
  • Codzienne czynności higieniczne mycie zębów
  • Angażowanie dzieci do sprzątania dbanie o porządek na Sali
  • Codzienne zestawy ćwiczeń „Trzymaj formę”.
  • Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłków
  • Cała Polska czyta dzieciom –codzienne czytanie bajki
  • Wplatanie rozmów na temat dobra i zła, prawidłowych wartości i zachowania
  • Opracowanie indywidualnych planów pracy kompensacyjno-wyrównawczej dla dzieci
  • Realizacja zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych w odniesieniu do dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną odpowiednio do potrzeb.
  • Systematyczne zamieszczanie zdjęć na stronie internetowej oraz ważnych informacji na tablicy ogłoszeń.
  • Stały kontakt z rodzicami
  • Uczestniczenie w konkursach plastycznych promujących przedszkole
  • Dokumentowanie współpracy z rodzicami: plan współpracy, ewidencja rozmów z rodzicami, zgody rodziców, upoważnienia, ankiety, wywiady.
  • Zorganizowanie kącika o emocjach
  • Stałe doskonalenie nauczycieli
  • Dostępność przyborów do ćwiczeń dla dzieci
  • Nasze emocje”- kącik dla rodziców, wyposażony w broszury i plakaty związane z uczuciami, emocjami radzeniem sobie z nimi
  • Organizacja dni „Zdrowo i kolorowo”-
  • Dostępność wody na salach
  • Realizacja międzynarodowego projektu. „Emocja”
  • Prowadzenie innowacji pedagogicznej „Rozwijanie kompetencji emocjonalnej oraz empatii u dzieci w wieku przedszkolnym.” 
  •  

Uroczystości i imprezy, które odbyły się dotychczas.

  • 07.09.2020. Kontrakt grupy „Grzeczny przedszkolak”
  • 21.09.2020 Dzień przedszkolaka
  • 23.09.2020. Powitanie jesieni. Dzień dyni
  • 28.08.2020. Zdrowo i sportowo- europejski tydzień sportu
  • 30.09.2020. Dzień chłopaka
  • 1.10.2020. Dzień muzyki.
  • 02.10.2020 Światowy Dzień Zwierząt
  • 15.10.2020.Światowy dzień mycia rąk
  • 5.11.2020. Dzień postaci z bajek
  • 10.11.2020 Przygotowanie piosenki okolicznościowej na dzień 11 listopada
  • 20.11.2020. Dzień Praw Dziecka
  • 25.10.2020 Dzień Pluszowego Misia
  • 27.10.2020 Andrzejki
  • 04.12.2020. Mikołaj
  • 22.12.2020. Wigilia przedszkolna
  • 21.01.2021.Dzień Babci i Dziadka
  •  

Zamierzenia do pracy w II semestrze.

W dalszej pracy dydaktyczno- wychowawczej, będziemy utrwalać u dzieci praktyczne stosowanie zwrotów grzecznościowych. Rozwijać empatię oraz zwracać uwagę na kulturalne spożywanie posiłków. Dużo ćwiczeń ukierunkowanych będzie także na rozwój mowy czynnej oraz usprawnienie małej motoryki.