Smaller Default Larger

ŻEBY DOBRZE MÓWIĆ TRZEBA DOBRZE SŁUCHAĆ… cz. 2

#zostańwdomu – ćwiczenia logopedyczne przyjdą do Ciebie. Część 24-28.

  1. Wykrywanie ilości dźwięków:

Kształtowanie świadomej reakcji dziecka na ilość dźwięków, np.:

- opozycja dużo - mało, rodzic uderza w bębenek (można zastąpić miską i łyżką), dziecko wybiera jeden z dwóch obrazków (mało – dużo elementów)

- liczenie ilości dźwięków, dziecko wybiera planszę z odpowiednią liczbą znaków symbolizujących ilość usłyszanych dźwięków

 

http://hostuje.net/file.php?id=1ffaed9f4df3178abdb89ed6d87bca96

 

  1. Różnicowanie (dyskryminacja) dźwięków:

Dziecko uczone jest postrzegania podobieństw i różnic między dźwiękami - takie same czy różne. Ćwiczenia realizowane w oparciu o odgłosy środowiskowe i dźwięki mowy (sylaby, wyrazy). Dziecko wskazuje planszę z dwoma identycznymi figurami lub różnymi (w zależności od rodzaju wrażenia słuchowego).

 

http://hostuje.net/file.php?id=4050257060320dba9db55d6dd222e736

 

  1. Lokalizacja źródła dźwięku:

Kształcenie umiejętności wskazania strony, z której dobiega dźwięk poprzez odwrócenie głowy lub wskazanie ręką kierunku (dźwięki środowiskowe, śpiew, słuchanie tekstu czytanego przez rodzica)

 

  1. Różnicowanie głosów:

- zabawa „Kto to powiedział?” – rozpoznawanie głosów członków rodziny, dziecko zamyka oczy i zgaduje

- rodzic imituje wypowiadanie tego samego zdania wysokim głosem (kobiecym), głosem niskim (męskim), głosem piskliwym (dziecięcym) – w ćwiczeniu należy wykorzystać rysunki schematyczne przedstawiające postacie.

 

http://hostuje.net/file.php?id=7cc7f337a38ba0e4baf31182fddc1041