Drukuj
Odsłony: 940

ŻEBY DOBRZE MÓWIĆ TRZEBA DOBRZE SŁUCHAĆ…

Który dźwięk jest zbędny, który jest ciekawy, a który jest ważny? Na którym dźwięku skupić uwagę? Sygnałów otaczających jest wiele, a ocena ich użyteczności jest względna i nie zawsze zależna od woli słuchacza. Rodzice i nauczyciele niejednokrotnie ocenę istotności dźwięków mają diametralnie różną od oceny dokonywanej przez dzieci. Dlatego warto poświęcić kilka minut na ćwiczenie umiejętności odsunięcia dźwięków zbędnych w tło akustyczne i zwracania uwagi na dźwięki ważne.

W tym tygodniu (20.04-24.04) proponuję odrobinę ćwiczeń słuchowych. Zacznijmy od kształtowania reakcji na początek i/lub koniec dźwięku lub wypowiedzi. Dziecko sygnalizuje odbiór dźwięku poprzez RUCH – BRAK RUCHU przy pojawiającym się lub znikającym bodźcu, np.:

http://hostuje.net/file.php?id=98d123df2ee470a693017da729a5f3b0