Smaller Default Larger

W tym tygodniu zapraszam do zabaw dzieci młodsze z naszego przedszkola lub dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Podaję wierszyki-rymowanki, które pomagają w artykulacji, nabywaniu poprawnej wymowy poszczególnych głosek czy na tzw. „rozruch”. Jeśli dziecko nie umie jeszcze powtórzyć  wierszyka, włącza się tylko wypowiadając odgłosy zwierząt i z najbliższego środowiska. Jeden wierszyk na jeden dzień. 

„Zwierzęce gadanie”

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku-ku-ryku.

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.

Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu.

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.

Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Be, be, be.

Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce? Nic! Przecież ryby nie mają głosu!

 

„Pociąg”  (można śpiewać na melodię „Jedzie pociąg z daleka”)

 Jedzie pociąg - fu, fu, fu

Trąbi trąbka- tru tu tu

Szczeka piesek – hau, hau, hau

Miauczy kotek- miau, miau, miau

Beczy baran – be, be, be

Za nim owca- me, me, me

Bzyczy pszczoła- bzz, bzz, bzz

 Za nią myszka – pi, pi, pi

Gra bębenek- bum, bum, bum

Kumka żabka- kum, kum, kum

Cyka zegar- cyk, cyk, cyk

na nim pajac- fik, fik, fik.

 

„Ślimak”

Ślimak, ślimak, wystaw rogi,

dam ci sera na pierogi,

jak nie sera, to kapusty                                    

od kapusty będziesz tłusty

 

„Pieje kogut „                          

Pieje kogut: KUKURYKU, wstawaj mały mój chłopczyku!

Chłopczyk rano się obudził, patrzy, ile wkoło ludzi.                                                                         

Dziękuję ci koguciku  za to Twoje KUKURYKU!