Smaller Default Larger

Procedura kierowania dzieci na terapię logopedyczną:

  1. Na zajęcia terapii logopedycznej kieruje się dzieci na podstawie wyników badań logopedycznych po uprzednim wyrażeniu zgody przez rodziców.
  2. Logopeda dla każdego dziecka wypełnia Kartę badania mowy, która sprawdza: lateralizację, artykulację głosek w wyrazach, rozumienie mowy, sprawność narządów artykulacyjnych, słuch fonemowy, parafunkcje.
  3. Terapię logopedyczną w przedszkolu organizuje nauczyciel logopeda.
  4. Logopeda pracuje z dzieckiem, które potrzebuje pomocy logopedycznej, ćwiczy indywidualnie lub prowadzi zajęcia grupowe. Czas ćwiczeń uzależniony jest od indywidualnych potrzeb
    i możliwości dziecka. Zajęcia indywidualne odbywają się raz na dwa tygodnie (nie dotyczy to dzieci objętych pomocą pedagogiczno-psychologiczną).
  5. Celem zajęć jest likwidacja wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz pomoc w przezwyciężaniu problemów z mówieniem, pisaniem oraz czytaniem.
  6. W terapii logopedycznej wybór metod uzależniony jest od rodzaju zaburzenia mowy.
  7. Etapy badania i postępowania logopedycznego:
  • Zapoznanie się z dzieckiem
  • Rozpoznanie zaburzeń mowy na podstawie objawów
  • Zestawienie objawów (Karta badania mowy)
  • Wstępne ustalenie przyczyn zaburzeń
  • Wstępna diagnoza logopedyczna
  • Ustalenie indywidualnego programu logopedycznego
  • Zalecenia, uwagi, wnioski
  • Propozycja spotkań z innymi specjalistami tj. psycholog, laryngolog, audiolog, ortodonta, chirurg stomatologiczny
  • Właściwa terapia logopedyczna
  • Prowadzenie zeszytu ćwiczeń
  1. Zajęcia logopedyczne prowadzone są do czasu wyeliminowania bądź złagodzenia objawów.
  2. Rodzice są proszeni o założenie zeszytu ćwiczeń i przynoszenie go w wyznaczone terminy.
  3. Rodzice dzieci, które nadal korzystają z butelek ze smoczkiem oraz smoczków zobowiązani
    są do niezwłocznego ich odstawienia.

opracowała: mgr Agnieszka Tekiela